×

مدیریت سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال

خانه » وبلاگ » مدیریت سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال
11 آگوست 2023
Rate this post

مدیریت سرمایه، عبارت از یک استراتژی مالیست که نحوه سرمایه‌گذاری روی دارایی‌های رمزارزی مختلف را مشخص می‌کند. (مدیریت سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال)

مدیریت سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال

در حال حاضر سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال بهترین نوع سرمایه گذاری محسوب می شود. برای اثبات این مدعا می توان به دلایل زیر اشاره کرد؛

۱) حفظ ارزش: از دست دادن رفتن ارزش پول به دلیل تورم این هشدار را به مردم می دهد که از ارزش پول خود محافظت کنند. یکی از راه های خوب جلوگیری از این مشکل، تبدیل آن به ارزهای دیجیتال معتبر است.

۲) فناوری ارزهای دیجیتال شگفت انگیز است: فناوری بلاک چین به شما کمک می کند که محدود به زمان و مکان جغرافیایی خاصی نباشید و واسطه ها را از زندگی خود حذف کنید بنابراین باعث ایجاد تقاضا خواهد شد و تقاضا هم باعث افزایش قیمت می شود.

۳) در مسیر رکورد: از زمان معرفی بیت کوین در سال ۲۰۰۸ تا به امروز سرمایه گذاران بیت کوین به شدت از افزایش قیمت این ارز در طول زمان سود برده اند. بنابراین، سرمایه گذاری در چنین دارایی هایی که کمیاب هستند و باعث تقاضا می شوند، به شما امکان می دهد تا در طول زمان به سود برسید.

مدیریت سرمایه در معاملات رمزارز به چه معناست؟

مدیریت سرمایه، عبارت از یک استراتژی مالیست که نحوه سرمایه‌گذاری روی دارایی‌های رمزارزی مختلف را مشخص می‌کند. معامله‌گری، قمار نیست. در قمار به بازنده‌ها توصیه می‌شود برای بازپس گیری چیزهای ازدست رفته، باز هم بیشتر هزینه کنند؛ ولی در معاملات کریپتوکارنسی، عکس اين توصیه ارائه می‌شود.

مدیریت سرمایه، زمان ورود معامله‌گر به معامله، مقدار حجم خرید و نقطه خروج او از معامله را مشخص می‌کند. بعد از آن معامله‌گر می‌تواند از زمان استراحت خود پس از یک معامله سودآور لذت ببرد. با مدیریت سرمایه می‌توانید در میان فشار و تلاطم‌ بازارهای مالی، به نرمی پیش بروید. در یک کلام، مدیریت سرمایه به شما صبر و بردباری می‌آموزد.

در نهایت، مدیریت سرمایه، میزان ریسکی که باید برای انجام یک معامله به خصوص پذیرفته شود و میزان ضرر مربوطه را مشخص می‌کند.

نکات مهم در سرمایه گذاری ارزهای دیجیتال

سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال واقعا پروسه ای بسیار حساس می باشد چون تمامی اتفاقات و شرایط بر بستر آنلاین می باشد و ممکن است با کوچک ترین اشتباه صدمات جبران ناپذیری به شما و سرمایه گذاری شما وارد کند.

۱) امنیت کیف پول خود را افزایش دهید

اولا که باید بدونید مناسب ترین کیف پول برای سرمایه گذاری شما چه نوع کیف پولی است. اگه نمیدونید کیف پول ارزهای دیجیتال چیه حتما مقاله ” کیف پول ارز دیجیتال چیست” رو مطالعه کنید تا با انواع و اقسام کیف پول ها آشنا بشید. یادتون نره که اگه کیف پول دیجیتال بر روی گوشی استفاده می کنید پسورد پیچیده و اثر انگشت و یا فیس آیدی رو فعال کنید.

۲) در محاسبات دقت کنید

فرآیند سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال بسیار نیاز به دقت دارد. با این دلیل که هیچ گونه فیزیکی ندارید که مشاهده کنید و حجم سنگین یا سبک بودن سرمایه فقط به اعداد خلاصه می شود. پس کاملا حواستون رو جمع کنید تا هیچ مشکلی واستون پیش نیاد. یکی از مهم ترین مشکلاتی که برای اکثر کاربران پیش می آید این است که در جابجایی رمزارز ها به شبکه انتقال اون دقت نمی کنند و مثلا به جای شبکه TRC-20 از شبکه ERC-20 استفاده می کنند و باعث میشن که بشدت کارمزد بالاتری پرداخت کنند. (مدیریت سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال)

۳) قبل از سرمایه گذاری حتما در مورد رمزارز مورد نظر تحقیق کنید

هیچ رمزارزی رو که از بقیه می شنوید خریداری نکنید. هرکسی میتونه تو این بازار مدرک دکترای خودشو گرفته باشه و تز بده ولی شما باید فیلتر گذاری خودتون رو در سرمایه گذاری رمزارز ها داشته باشید. هر ارزی که علاقه مند شدید بهش حتما در سایت های مختلف مانند Coinmarketcap از تمامی معیارها کند و کاشت کنید. (مدیریت سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال)

خطرات و ریسک های سرمایه گذاری چیست؟

برخی از مسائل و مشکلات احتمالی سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال؛

۱) حباب اقتصادی: برخی از کارشناسان کسب و کار معتقدند که ارزهای دیجیتال یک حباب هستند و پس از رشد تا زمان مشخص نابود می شوند. جیمی دیمون مدیر عامل بانک JP Morgan یکی از آن ها است، این افراد عقیده دارند از آنجایی که ارزهای دیجیتال مورد حمایت هیچ فرد یا موسسه ای نیستند و نوسان خیلی بالایی دارند، نمی توانند با پول های سنتی رقابت کنند و بنابراین هرگز جایگزین آن نخواهند شد.

۲) نوسان: این نکته بسیار مهم است. با نوسانت مثبت ممکن است سود زیادی کسب کنید، اما به این نکته توجه داشته باشید که هیچ چیز ۱۰۰ درصد نیست و ممکن است پول اولیه تان هم از دست بدهید.

۳) سیاست های قانونی: هنوز بیشتر کشورهای جهان به طور رسمی ارزهای دیجیتال را به عنوان یک ارز نمی پذیرند. بنابراین ممکن است دولت ها با آن موافق نباشند و یا قوانینی محدود کننده برای آن وضع کنند. البته برای مثال دولت چین چندین بار سعی در جلوگیری از بیت کوین را داشته است که خیلی موفق نبود. (مدیریت سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال)

فرایند سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال

مراحل زیر را دنبال کنید:

  • ارز مورد نظر را انتخاب کنید. اولین قدم این است که تصمیم بگیرید روی چه ارزی سرمایه گذاری کنید. درباره ارز مورد نظر به خوبی تحقیق کنید و اخبار منتشر شده از ارز مورد نظر را پیگیری کنید.
  • کنار گذاشتن پول برای سرمایه گذاری. همه چیز نیاز به برنامه ریزی و هدف گذاری نیاز دارد. مبلغ سرمایه و دوره سرمایه گذاری را مشخص کنید. با توجه به ریسک هایی که در بالا گفته شد مبلغ مناسبی را نسبت به شرایط خود انتخاب کنید و یا می توانید به عنوان مثال هر ماه به سرمایه خود اضافه کنید. دوره سرمایه گذاری خیلی مهم است. پیشنهاد می شود حداقل شش ماه در سرمایه گذاری بمانید.
  • کیف پول ارز مورد نظر خود را انتخاب کنید. شما به یک کیف پول نیاز دارید که ارزهای خریداری شده را در آن نگهداری کنید. کیف پول های زیادی برای ارزها وجود دارد. تا حد امکان سعی کنید که از کیف پول های سرد (آفلاین مانند موبایل یا دسکتاپ) استفاده کنید.
  • فروش ارز مورد نظر در صرافی. پس از دوره سرمایه گذاری می توانید ارز خود را در صرافی های معتبر به فروش برسانید. (مدیریت سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال)

آموزش حضوری این دوره

آموزش های حضوری در شهر تبریز و به صورت تئوری و عملی در مجهز ترین مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهر تبریز در دو شعبه فعال انجام می گیرد. به کارآموزان دوره پک های آموزشی شامل جزوات و DVD های آموزشی به صورت رایگان اعطا می شود.

کارآموزان پس از سپری کردن این دوره آماده ورود به بازار کار بوده که در این زمینه نیز راهنمایی و هدایت می شوند. علاوه بر این خدمات پشتیبانی بعد از دوره توسط اساتید مجرب مجتمع آموزشی آپادانا به رایگان صورت می پذیرد.

آموزش مجازی یعنی چه؟

به طور خلاصه آموزش مجازی یا غیر حضوری یعنی اینکه در خونه بمونی هر وقت تایم آزاد داشتی و تونستی DVD های آموزشی ارسالی مارو نگاه کنی تمرین کنی و اشکالاتت رو از اساتید مجتمع آپادانا بپرسی.

داخل پک های آموزشی ارسالی چیه؟

بعد از ثبت نام دوره آموزشی و پرداخت هزینه دوره ، پک آموزشی شامل جزوات و DVD های آموزشی برای کارآموزان ارسال می گردد. محتوای DVD ها شامل فیلم های کلاس های حضوری با کیفیت بالا و به صورت گلچین اساتید بوده و کارآموز با مشاهده این فیلم ها قادر به یادگیری عالی در خانه و در تایم های آزاد خواهد بود.

گواهینامه آموزشی برای این دوره

طبق روال آموزشگاه برای دوره های آموزشی حضوری و مجازی گواهینامه صادر می شود . هیچ تفاوتی مابین گواهینامه دوره های حضوری و مجازی وجود نداشته و امکان صدور سه نوع گواهینامه آموزشی برای کارآموزان میسر می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد گواهینامه های آموزشی با ما تماس حاصل فرمایید.

معرفی مجتمع آموزشی آپادانا

مرکز آموزش های تخصصی ایرکاس با سه شعبه فعال در تبریز مجری برگزاری دوره های آموزشی حضوری و غیرحضوری اشتغال محور در سراسرکشور می باشد. دوره‌های مهارتی آپادانا در زمینه‌های الکترونیک و مهندسی پزشکی، پزشکی و سلامت، کامپیوتر، امور مالی، حقوق و هنر به علاقمندان و دانشجویان ارائه می‌گردد.

دوره‌های پرمخاطب مجتمع آموزشی آپادانا

دپارتمان الکترونیک و مهندسی پزشکی: دوره تعمیر تجهیزات پزشکی، دوره تعمیر تجهیزات دندانپزشکی، دوره تعمیر بردهای الکترونیک، تعمیر تجهیزات تصویربرداری

دپارتمان پزشکی و سلامت: تکنسین داروخانه (نسخه‌پیچی، نسخه‌خوانی)، دستیاری دندانپزشک (منشی امور پزشکی)، امداد و نجات و کمک‌های اولیه، گیاهان دارویی، فن‌ورز پذیرش و نمونه‌گیری آزمایشگاه، مراقبت‌های پوست و استفاده از کرم‌ها، کاربری تجهیزات پوست، مو و زیبایی

دپارتمان مهندسی: برنامه‌نویسی پایتون مقدماتی و پیشرفته

دپارتمان مالی: حسابداری مقدماتی و پیشرفته، بورس، تابلوخوانی، تحلیل تکنیکال و فاندامنتال

دپارتمان حقوق: لایحه‌نویسی قضایی

دپارتمان کامپیوتر: مهارت‌های هفتگانه کامپیوتر (ICDL)، نرم‌افزار فتوشاپ، نرم‌افزار اتوکد، سالید، کتیا

مزایای شرکت در دوره‌های آموزشی مجازی ارزهای دیجیتال

  • پرداخت هزينه ناچيز آموزش مجازی در مقايسه با دوره هاي آموزشي حضوري
  • عدم نیاز به حضور فیزیکی
  • امکان حضور در دوره مجازی آموزشی از تمام نقاط ایران
  • امکان مرور چندباره مطالب توسط شرکت‌کنندگان
  • امکان برنامه ریزی شخصی برای شرکت‌کنندگان جهت مطالعه
  • دريافت گواهينامه معتبر (پست رایگان)

سوالات قبل از ثبت نام دوره آموزشی ارزهای دیجیتال

  • طول دوره: ۶۰ ساعت
  • محل برگزاری:  به صورت حضوری در محل آموزشگاه و به صورت مجازی با ارسال بسته های آموزشی و آزمون آنلاین اینترنتی و ارسال پستی گواهینامه آموزشی
  • نام برگزارکننده دوره:  آموزشگاه آپادانا
  • روز برگزاری: با هماهنگی آموزشگاه
  • زمان برگزاری: با هماهنگی آموزشگاه
  • مدرس دوره: تدریس توسط استاد مجرب و با سابقه
  • مدرک دوره: ارائه گواهي پايان دوره معتبر با كد رجيستري و قابليت استعلام

سوالات متداول

برای شرکت در این دوره باید چه چیزهایی بدانیم؟

  • برای شرکت در این دوره آموزشی، شما نیاز به هیچ پیش زمینه و دانشی ندارید. تمام آنچه نیاز دارید، به شما آموزش داده‌ خواهد شد

پس از شرکت در این دوره آیا می‌توان تریدر شد؟

  • بله. با شرکت در این دوره، شما دانش مورد نیاز یک تریدر حرفه‌ای برای تحلیل و ورود به بازار ارزهای دیجیتال را کسب خواهید کرد.

چرا باید در این دوره شرکت کنیم؟

  • چون میخواهیم در کنار درآمد ریالی، درآمد دلاری هم داشته باشیم.

سرفصل‌های دوره آموزشی ارزهای دیجیتال

  1. آشنایی با روش‌های ورود به بازار ارزهای دیجیتال
  2. انتخاب صرافی‌های معتبر
  3. اهرم‌های معاملاتی
  4. معاملات فیوچرز
  5. تحلیل تکنیکال
  6. آشنایی با ابزارهای ارزهای دیجیتال (تریدینگ ویو و…)
  7. معامله در بایننس کوینکس و …
  8. مدیریت سرمایه و روانشناسی بازار
  9. هارد فورک و سافت فورک‌ها
  10. خرید و فروش در سایت‌های ایرانی
  11. بررسی توکن‌ها و کوین‌ها و NFTها
  12. بررسی شاخص ترس و طمع

مزایای مجتمع آموزشی آپادانا

  • ارائه گواهی پایان دوره دو زبانه از کنسرسیوم ایرکاس به عنوان معتبرترین برند آموزشی کشور
  • ارائه گواهی پایان دوره از مجتمع آموزشی آپادانا
  • ارائه گواهی پایان دوره بین المللی از موسسات آموزشی معتبر
  • حضور اساتید بنام و برجسته در این مرکز
  • دارای مشاوران مجرب و متخصص در حوزه آموزش
  • فضای آموزشی مجهز به جدیدترین فناوری روز دنیا
  • استفاده از متد آموزشی روز دنیا بر اساس آموزش عملی و اشتغال‌محور
  • داشتن بالاترین ابزار و تجهیزات شبکه و مجهز بودن تمام سیستم‌های کامپیوتری به آخرین امکانات
  • دارای ایزو ۹۰۰۱ و ایزو ۱۰۰۱۵ در خصوص کیفیت و خدمات به مشتریان

آیا با توجه به تحریم‌ها شرکت دراین دوره برای ما ایرانی‌ها کاربردی است؟

  • بله، بازار ارزهای دیجیتال یکی از جذاب‌ترین بازارهای مالی جهان است و با توجه به ماهیت این ارزها، راه‌هایی برای ورود ایرانیان به این بازار وجود دارد.