×

دوره های برنامه نویسی کامپیوتر در تبریز

خانه » جدیدترین رویداد ها » دوره های برنامه نویسی کامپیوتر در تبریز
11 آگوست 2023
Rate this post

برنامه نویسی مهارتی است که الزاماً نیاز به دانشگاه رفتن ندارد و هر کسی که صرفاً علاقمند به یادگیری آن باشد می‌تواند ظرف مدت چند ماه و نهایتاً یک سال به یک برنامه نویس در حوزه‌ای که به آن علاقمند است مبدل شود. (دوره های برنامه نویسی کامپیوتر در تبریز)

دوره های برنامه نویسی کامپیوتر در تبریز

برنامه‌نویسی یک روش حل مسئله به کمک کامپیوتر است. فرض کنید که وارد بانک می‌شوید و کدملی خود را به متصدی بانک اعلام می‌کنید. متصدی به کمک تنها یک کد، تمامی اطلاعات حساب بانکی شما را پیدا می‌کند. مشخصات شما، گردش‌های مالی، موجودی و غیره. (دوره های برنامه نویسی کامپیوتر در تبریز)

این امکان به کمک برنامه‌نویسی ایجاد شده است. سیستمی که برای بانک طراحی شده با دریافت کدملی شما، اطلاعات شما را از میان میلیون‌ها اطلاعات دیگر پیدا کرده و در قالب جداول نمایش می‌دهد.

در واقع یک تیم برنامه‌ نویسی این سیستم را به این صورت برنامه‌نویسی کرده‌اند. بنابراین می‌توان گفت برنامه‌نویسی یک علم است که به کمک آن می‌توان به کامپیوتر دستوراتی برای اجرا داد. دستورات را در قالب کدهایی به کامپیوتر می‌دهیم این اطلاعات و دستورات در مغز کامپیوتر (CPU) پردازش می‌شوند و خروجی کار به کاربر نمایش داده می‌شود. (آموزش پایتون در تبریز)

زبان برنامه نویسی کامپیوتر چیست؟

زبان برنامه نویسی زبانی است که برنامه نویسان از آن برای توسعه برنامه‌های نرم افزاری، اسکریپت‌ها یا سایر مجموعه دستورالعمل‌ها برای اجرای رایانه‌ها استفاده می‌کنند. اگرچه بسیاری از زبان‌ها شباهت‌های مشترکی دارند، اما هر کدام نحو خاص خود را دارند. هنگامی که یک برنامه نویس قوانین، نحو و ساختار زبان را یاد می‌گیرد، کد منبع را در یک ویرایشگر متن یا IDE می‌نویسد. سپس، برنامه نویس اغلب کد را به زبان ماشینی که توسط کامپیوتر قابل درک است، کامپایل می‌کند. زبان‌های اسکریپت که نیازی به کامپایلر ندارند، از مترجم برای اجرای اسکریپت استفاده می‌کنند. (دوره های برنامه نویسی کامپیوتر در تبریز)

کاربرد انواع زبان برنامه نویسی

برنامه نویسی تحت وب

برنامه نویسی تحت وب  به برنامه نویسی برای طراحی و پیاده‌سازی برنامه‌های تحت وب که در امور مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند، گفته می‌شود. یکی از دلایل محبوبیت برنامه نویسی تحت وب، سادگی و راحتی در استفاده از برنامه‌هایی است که بصورت تحت وب و آنلاین طراحی شده‌اند. به این صورت که شما در هر ساعت از شبانه روز تنها با استفاده از یک مرورگر و اتصال به اینترنت می‌توانید از امکانات این برنامه‌ها استفاده کنید. (دوره های برنامه نویسی کامپیوتر در تبریز)

زبان‌هایی که در برنامه نویسی تحت وب مورد استفاده قرار می‌گیرند : PHP, Python, Ruby, JavaScript, ++C, #C, Java

برنامه نویسی موبایل

اگر بخواهیم به طور خلاصه بگوییم، برنامه نویسی موبایل به طراحی و ایجاد برنامه‌هایی گفته می‌شود که قابلیت اجرا در پلتفرم موبایل مانند اندرورید و IOS را داشته باشند. اما در دنیای امروز که به سرعت در حال گسترش است، برنامه نویسی موبایل صرفا برای طراحی برنامه‌های قابل اجرا در موبایل نیست، برای مثال برنامه نویسان تحت وب امروزه به این فکر هستند که برنامه‌هایی که طراحی می‌کنند قابلیت اجرا در موبایل را هم داشته باشد. پس باید این نکته را در نظر داشته باشیم که برنامه نویسی موبایل هم مانند دیگر شاخه‌های برنامه نویسی به سرعت در حال توسعه است. (آموزش برنامه نویسی پایتون در تبریز)

زبان‌هایی که در برنامه نویسی موبایل مورد استفاده قرار می‌گیرند : Java, Kotlin, Swift, Objective-c,  (JavaScript)ReactNative, #C, Python, Dart

برنامه نویسی دسکتاپ

به طراحی و پیاده‌سازی برنامه‌های قابلیت اجرا در کامپیوتر و سیتم عامل‌های مختف مانند ویندوز، مک و لینوکس را داشته باشند، برنامه نویسی دستکاپ گفته می‌شود. (دوره های برنامه نویسی کامپیوتر در تبریز)

زبان‌هایی که در برنامه نویسی دستکاپ مورد استفاده قرار می‌گیرند : Java, Python, ++C, #C

برنامه نویسی بازی

انجام بازی‌های کامپیوتری همیشه جذابیت‌های خاص خود را دارد، اما ساخت این بازی‌ها نیازمند کسب مهارت و تخصص در حوزه برنامه نویسی بازی است و ابعاد گسترده‌ای دارد و به طور خلاصه به برنامه نویسی برای ساخت و ایجاد بازی‌های رایانه‌ای برنامه نویسی بازی گفته می‌شود.

زبان‌هایی که در برنامه نویسی بازی استفاده می‌شوند : Java, C, ++C, # C, Python, JavaScript, Ruby

برنامه نویسی سیستمی

در برنامه نویسی سیستمی، هدف اجرای برنامه‌هایی برای ارتباط با سخت افزار است. برخلاف سایر برنامه نویسی‌ها که قصد تولید نرم‌افزار را دارند در برنامه نویسی سیستمی، هدف تولید سیتسم عامل می‌باشد. (آموزشگاه کامپیوتر در تبریز)

زبان‌هایی که در برنامه نویسی سیستمی مورد استفاده قرار می‌گیرند : C, ++C, Python

آنالیز داده

آنالیز داده با هدف تحلیل داده‌ها و اطلاعات صورت می‌گیرد. این کار با استفاده از ابزارهای آماری و تحلیلی به منظور تعیین اطلاعات مفید و کمک به تصمیم‌گیری بهتر در کسب و کار انجام می‌شود.

زبان‌های مورد استفاده در آنالیز داده : Matlab, Java, Python

آموزش حضوری این دوره

آموزش های حضوری در شهر تبریز و به صورت تئوری و عملی در مجهز ترین مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهر تبریز در دو شعبه فعال انجام می گیرد. به کارآموزان دوره پک های آموزشی شامل جزوات و DVD های آموزشی به صورت رایگان اعطا می شود.

کارآموزان پس از سپری کردن این دوره آماده ورود به بازار کار بوده که در این زمینه نیز راهنمایی و هدایت می شوند. علاوه بر این خدمات پشتیبانی بعد از دوره توسط اساتید مجرب مجتمع آموزشی آپادانا به رایگان صورت می پذیرد.

آموزش مجازی یعنی چه؟

به طور خلاصه آموزش مجازی یا غیر حضوری یعنی اینکه در خونه بمونی هر وقت تایم آزاد داشتی و تونستی DVD های آموزشی ارسالی مارو نگاه کنی تمرین کنی و اشکالاتت رو از اساتید مجتمع آپادانا بپرسی.

داخل پک های آموزشی ارسالی چیه؟

بعد از ثبت نام دوره آموزشی و پرداخت هزینه دوره ، پک آموزشی شامل جزوات و DVD های آموزشی برای کارآموزان ارسال می گردد. محتوای DVD ها شامل فیلم های کلاس های حضوری با کیفیت بالا و به صورت گلچین اساتید بوده و کارآموز با مشاهده این فیلم ها قادر به یادگیری عالی در خانه و در تایم های آزاد خواهد بود.

گواهینامه آموزشی برای این دوره

طبق روال آموزشگاه برای دوره های آموزشی حضوری و مجازی گواهینامه صادر می شود . هیچ تفاوتی مابین گواهینامه دوره های حضوری و مجازی وجود نداشته و امکان صدور سه نوع گواهینامه آموزشی برای کارآموزان میسر می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد گواهینامه های آموزشی با ما تماس حاصل فرمایید.

معرفی مجتمع آموزشی آپادانا

مرکز آموزش های تخصصی ایرکاس با سه شعبه فعال در تبریز مجری برگزاری دوره های آموزشی حضوری و غیرحضوری اشتغال محور در سراسرکشور می باشد. دوره‌های مهارتی آپادانا در زمینه‌های الکترونیک و مهندسی پزشکی، پزشکی و سلامت، کامپیوتر، امور مالی، حقوق و هنر به علاقمندان و دانشجویان ارائه می‌گردد.

دوره‌های پرمخاطب مجتمع آموزشی آپادانا

دپارتمان الکترونیک و مهندسی پزشکی: دوره تعمیر تجهیزات پزشکی، دوره تعمیر تجهیزات دندانپزشکی، دوره تعمیر بردهای الکترونیک، تعمیر تجهیزات تصویربرداری

دپارتمان پزشکی و سلامت: تکنسین داروخانه (نسخه‌پیچی، نسخه‌خوانی)، دستیاری دندانپزشک (منشی امور پزشکی)، امداد و نجات و کمک‌های اولیه، گیاهان دارویی، فن‌ورز پذیرش و نمونه‌گیری آزمایشگاه، مراقبت‌های پوست و استفاده از کرم‌ها، کاربری تجهیزات پوست، مو و زیبایی

دپارتمان مهندسی: برنامه‌نویسی پایتون مقدماتی و پیشرفته

دپارتمان مالی: حسابداری مقدماتی و پیشرفته، بورس، تابلوخوانی، تحلیل تکنیکال و فاندامنتال

دپارتمان حقوق: لایحه‌نویسی قضایی

دپارتمان کامپیوتر: مهارت‌های هفتگانه کامپیوتر (ICDL)، نرم‌افزار فتوشاپ، نرم‌افزار اتوکد، سالید، کتیا

 سرفصل‌های دوره آموزشی پایتون

  • آموزش برنامه نویسی Python مقدماتی
  • آشنایی با Python
  • مبانی Python
  • متغیرها و انواعشان
  • لیست در Python
  • Function ها در Python و استفاده از Package ها
  • پکیج Numpy
  • پکیج Matplotlib
  • کار با دیکشنری ها
  • پکیج Pandas
  • شرط ها و حلقه ها (Loops and Conditions)
  • نوشتن تابع در Python
  • ورود و پاکسازی داده (Data Cleansing)
  • ورود از منابع اطلاعات مختلف از جمله فایل های CSN ,SAS ,MATLAB ,Data Base  Flat, Excel
  • ورود اطلاعات از Internet ,API

مزایای یادگیری برنامه‌نویسی پایتون

  1. یادگیری آسان
  2. در دسترس بودن پشتیبانی
  3. جامعه جهانی بزرگ
  4. تقاضا در بازار کار
  5. منابع یادگیری رایگان
  6. کتابخانه های گسترده
  7. فریم ورک های قدرتمند
  8. قابل اجرا روی همه ی سیستم ها
  9. تطبیق پذیری
  10. رایگان و متن باز

 شرایط ثبت‌نام در دوره آموزشی پایتون

در پایان این دوره، هنرجو پس از کسب مهارت‌های مورد نیاز و قبولی در آزمون و دریافت مدرک بین‌المللی، توانایی ورود به بازار کار و اشتغال را خواهد داشت.

همچنین جزوه و DVD دوره به صورت رایگان در اختیار هنرجویان قرار خواهد گرفت.

جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با کارشناسان مجتمع آموزشی آپادانا با شماره تلفن ۰۴۱۴۱۶۴ در تماس باشید و یا از طریق واتساپ یا تلگرام با شماره ۰۹۳۹۳۰۹۰۵۹۵ پیگیر سوالات خود باشید.