×

بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه‌گذاری در سال ۲۰۲۲

خانه » blog » بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه‌گذاری در سال ۲۰۲۲
11 آگوست 2023
Rate this post

امسال بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه‌گذاری کدام‌‌ها هستند؟ برای پاسخ به این‌ سؤال پرتکرار، به‌رسم دو سال گذشته، امسال هم در این مقاله تحلیل‌ها و نظرات شخصی‌ام را به اشتراک می‌گذارم. بدون مقدمه‌چینی به‌سراغ سال ۲۰۲۲ می‌رویم. در این مقاله قصد دارم بین ۱۶,۵۰۰ ارز دیجیتال مختلف، مانند سال‌های گذشته ۱۰ ارز دیجیتال را معرفی کنم که به نظرم بیشترین پتانسیل را برای سال جاری میلادی دارند.

چه ارزهایی را معرفی می‌کنم؟

بعد از کار در معدن سخت‌ترین کار چیست؟ انتخاب ۱۰ ارز دیجیتال از میان بیش از ۱۶,۰۰۰ ارز دیجیتال؛ آن هم وقتی که صدها پروژه آینده‌دار در بین‌شان است. سال گذشته پروژه‌های زیادی هزاران درصد رشد کردند و خیلی‌ها با ارسال پیام گله کردند که چرا آنها را معرفی نکرده بودم. در پاسخ می‌گویم که برایم راحت‌تر بود اگر ۱۰۰ ارز دیجیتال را معرفی می‌کردم که بالاخره چندتای آن بیش از هزار درصد رشد کند؛ اما قصد نداشتم چشم‌بسته غیب بگویم. امسال هم مانند سال‌های پیش، فقط ۱۰ ارز دیجیتال را به‌عنوان گزینه‌های اصلی معرفی می‌کنم. در این مقاله هم سعی کرده‌ام همه طیف‌ها و دسته‌بندی‌های مختلف را در نظر بگیرم و ارزهای دیجیتال را نسبت به حوزه‌ای که در آن فعالیت می‌کنند و همچنین از بزرگ به کوچک معرفی کنم تا علاوه بر سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال بزرگ و مهم، بشود از سرمایه‌گذاری در پروژه‌های کوچک‌تر هم بهره برد.

درباره مقدار سرمایه‌گذاری در هر ارز دیجیتال، هر چقدر از یک ارز دیجیتال بزرگ به‌سمت یک ارز دیجیتال کوچک می‌رویم، طبق قاعده کلی، پتانسیل رشد بیشتر می‌شود و ریسک افزایش می‌یابد. با درنظرگرفتن این حقیقت، تقریباً همه بزرگان سرمایه‌گذاری توصیه می‌کنند بیشتر سرمایه‌ خود را روی ارزهای بزرگ سرمایه‌گذاری کنید و کمی هم به ارزهای دیجیتال کوچک اختصاص دهید. به‌عنوان نمونه، من شخصاً بیش از ۷۰درصد از سرمایه‌ام را فقط روی بیت کوین و اتریوم سرمایه‌گذاری می‌کنم و ۳۰‌درصد را به بقیه اختصاص می‌دهم.

دوره ارز دیجیتال در تبریز

کمی ریسک؟

امسال هم مانند سال گذشته، چند توکن پرریسک را معرفی می‌کنم که ممکن است پتانسیل زیادی برای رشد داشته باشند؛ اما با توجه به خطرات پیرامونشان، منطقی نیست که مبلغ زیادی روی آنها سرمایه‌گذاری شود. من جای شما باشم، اگر بخواهم روی این توکن‌ها سرمایه‌گذاری کنم، مبلغ ناچیزی سرمایه‌گذاری می‌کنم. همچنین، همان طور که در ابتدای مقاله گفتم، دوباره تأکید می‌کنم این پیشنهاد سرمایه‌گذاری نیست و لازم است خودتان هر ارز دیجیتال را به‌طور دقیق بررسی کنید.

تون کوین (Toncoin)

اگر ارز دیجیتال تلگرام (گرام) به‌علت مشکلات حقوقی، متوقف نمی‌شد، شاید اکنون در حال رقابت با اتریوم بود. تون کوین همان کد ارز دیجیتال تلگرام است که دو نفر از توسعه‌دهندگان آن قصد دارند بدون نام تلگرام ادامه‌اش دهند. تلگرام هم با تبلیغات گسترده در کانال‌ها، به‌طور غیرمستقیم از آن حمایت کرده است. همچنین، مدیرعامل تلگرام در کانال تلگرامی خود برای این پروژه آرزوی موفقیت کرده است.

فرکس شیر (Frax Share)

فرکس نوآوری جالبی در عرضه استیبل کوین‌ها ارائه کرده است. هرچند رقابت سختی در پیش دارد؛ اما حامیان قدرتی را جمع‌آوری کرده است. دو توکن دارد: Frax که استیبل کوین است و قیمت ثابتی دارد و Frax share که توکن حاکمیتی این پلتفرم است و حکم سهام را دارد و نسبت به ارزش پلتفرم بالا و پایین می‌شود؛ اگر سرمایه‌گذاری می‌کنید، توکن دوم را باید بخرید.

این (In)

«این» توکن بومی پلتفرم اینویکتوس‌دائو (Invictusdao) است. این پلتفرم با مکانیزم خاص خود که در چند خط قابل‌توضیح نیست، رقم بالایی جذب سرمایه کرده است. اقتصاد درون این پلتفرم به‌نظرم خیلی جذاب است(دوره ارز دیجیتال در تبریز).