×

آموزش ویندوز در تبریز

خانه » دوره های آموزشی » آموزش ویندوز در تبریز
20 نوامبر 2023
Rate this post

اگر به آموزش اصولی ویندوز یا ICDL علاقه مند هستید می‌توانید در دوره‌های حضوری و مجازی مجتمع آموزشی آپادانا شرکت نمایید. (آموزش ویندوز در تبریز) همانطور که می دانید سیستم عامل ها رابط بین سخت افزار و نرم افزار هستند که باعث می شوند بتوان از یک کامپیوتر خروجی گرفت. پلتفرم های مختلف سیستم عامل های مختلفی دارند.

می توان گفت سیستم عامل ویندوز، محبوب ترین سیستم عاملی است که روی رایانه ها مورد استفاده قرار می گیرد. لذا در این مقاله مطالبی در زمینه ویندوز ارائه شده، که موجب شناخت هر چه بیشتر شما با ویندوز خواهد بود. (آموزش ویندوز در تبریز)

کلمه ویندوز

معنی ویندوز windows به فارسی، پنجره ها است. علت این نام برای سیستم عامل ویندوز، حالت مستطیلی صفحه نمایش است که حالت پنجره ای را به دنیای کامپیوتر القا کرد. البته گفته می شود علت دیگری پشت این نام گذاری است و آن باز شدن نرم افزار های مختلف در قالب پنجره ها است. سیستم عامل ویندوز توسط شرکت مایکروسافت ساخته شده و امروزه روی بیشتر رایانه‌های شخصی و اداری نصب می شود. (آموزش ویندوز در تبریز)

وظایف سیستم عامل

  • مدیریت پردازنده
  • مدیریت حافظه
  • مدیریت دستگاهها (ورودی و خروجی)
  • مدیریت حافظه جانبی
  • اینتر برنامه های کاربردی
  • رابط کاربر (رابطه میان کامپیوتر و انسان)
  • (آموزش ویندوز در تبریز)

آموزش ویندوز در تبریز

آموزش ویندوز در تبریز

دوره آموزش ویندوز در آموزشگاه آپادانا در تبریز، که در دوره ICDL (International Computer Driving License) ارائه می‌شود، به شما مفاهیم و مهارت‌های لازم برای استفاده از سیستم عامل ویندوز را آموزش می‌دهد. این دوره برای کسانی که قصد دارند مهارت‌های کامپیوتری خود را بهبود دهند و به صورت حرفه‌ای از کامپیوتر استفاده کنند، بسیار مناسب است(آموزش ویندوز در تبریز).

در دوره آموزش ویندوز، شما با مفاهیم اساسی ویندوز آشنا می‌شوید. این شامل مطالعه محیط کاربری، مدیریت فایل‌ها و پوشه‌ها، کار با منوها و تنظیمات سیستم عامل ویندوز است.همچنین، در این دوره به شما نشان داده می‌شود که چگونه از ابزارها و برنامه‌های استاندارد ویندوز استفاده کنید، مثل ویرایشگر متن، نرم‌افزارهای آفیس و مرورگر وب.هدف اصلی دوره ICDL در تبریز در آموزشگاه آپادانا، افزایش دانش و مهارت‌های شما در استفاده از سیستم عامل ویندوز است.

اولین ویندوز

اولین ویندوز در سال ۱۹۸۵ تولید شد، این نسخه ویندوز در واقع بیشتر یک رابط گرافیکی برای DOS بود، اما ابه تدریج تولید  ماوس ها  و ایجاد محیط پنجره‌ ای  آن را قابل دسترس‌تر  برای کاربران می‌ساختند اما نمایش گرافیکی آن هنوز بسیار ساده  بود؛ با این حال چند مورد کاربردی کلاسیک نظیر برنامه‌های Paint,Notepad، ماشین حساب یا ساعت را در آن می‌یابیم. (دوره ICDL در تبریز)

هنوز  هیچ سرگرمی  به جز یک بازی که استیو بالمر در تبلیغات خود از آن تمجید کرد در این ویندوز موجود نبود. از نظر رابط گرافیکی کاربر نیز هیچ دکمه‌ای برای بستن پنجره وجود نداشت و این کار فقط با استفاده از منوی کشویی امکان پذیر بود.این نسخه ویندوز برای اولین بار در ایالات متحده آمریکا عرضه شد و  در اوایل با موفقیت ها و  یا مخالفت‌هایی روبه‌رو شد. بعد از گذشت  یک سال انتظار از تولید اولین نسخه ویندوز، نسخه بعدی آن ۱٫۰۲ ویندوز موفق به  فتح بازارهای بین‌المللی شد. در آمریکا این سیستم عامل به مبلغ ۹۹ دلار فروخته می‌شد.

تفاوت ویندوز ۳۲ بیت با ۶۴ بیت چیست؟

سیستم‌عامل ۳۲ بیتی و ۶۴ بیتی در ظاهر با هم تفاوتی ندارند به همین دلیل ممکن است ندانید که ویندوز شما کدامیک از این دو است.ساده‌ترین راه برای پی بردن به این موضوع این است که وارد پنل کنترل(Control Panel)  شوید و به دنبال ‌system بگردید. این کار را با یک کلیک راست روی My Computer و انتخاب Properties نیز می‌توانید انجام دهید. (آموزشگاه کامپیوتر در تبریز)

در ساختار ویندوز ۳۲ بیتی، آدرسهای حافظه یا واحدهای اطلاعات ۳۲ بیتی اند طبیعتا CPU وALU (واحد پردازش مرکزی) هم پردازشی در این مقیاس انجام می دهند. ویندوز ۳۲ بیتی برای یک کاربر عادی کافیست. بد نیست بدانید پردازشگر ۳۲ بیتی می تواند تا ۴ گیگابایت حافظه Ram  را مستقیما آدرس‌دهی کند. (آموزش ویندوز در تبریز)

در ساختار ویندوز ۶۴ بیتی، آدرسهای حافظه یا واحدهای اطلاعات ۶۴ بیتی اند و CPU و ALU هم در این مقیاس پردازش می کنند ولی پردازشگر ۶۴ بیتی می تواند تا ۱۰۰۰ گیگابایت (یا یک ترابایت) Ram را مستقیما آدرس‌دهی کند. (ثبت نام دوره ICDL در تبریز)

درایور ویندوز

شناسانیدن صحیح گرداننده‌های قطعات به رایانه از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است، به‌طوری‌که گرداننده می‌تواند نحوه استفاده از دستگاه را نیز برای شما تغییر دهد.درایور یا همان فایل‌های راه‌انداز (گرداننده) قطعات سخت‌افزاری عبارتست از نرم‌افزاری که رایانه را برای کار با دستگاه خاصی توانا می‌سازد.

به‌عبارت دیگر اگر دستگاهی به رایانه متصل شود و گرداننده مرتبط با دستگاه روی رایانه نصب نشده باشد، سیستم‌عامل قادر به شناسایی دستگاه نبوده و نمی‌تواند از آن دستگاه استفاده کند. همچنین در برخی موارد نیز سیستم‌عامل دستگاه را به‌طور ابتدایی با حداقل توانایی‌ها شناسایی کرده و نمی‌تواند از تمام امکانات و قابلیت‌های قطعه به‌طور کامل استفاده کند. (آموزش ویندوز در تبریز)

امنیت ویندوز

منظور از امنیت سیستم عامل، ارائه یک سیستم حفاظتی برای منابع و اجزای کامپیوتر است مانندCPU، حافظه، دیسک، برنامه‌های نرم‌افزاری و مهم‌تر از همه داده‌ها و اطلاعات مهمی است که روی سیستم کامپیوتری ذخیره شده‌اند.امنیت در سیستم‌عامل ویندوز از مهم‌ترین نقاط ضعف آن بوده است. طبق آمار ۸۰٪ از کاربران ویندوز حداقل به یک ویروس یا نرم‌افزار جاسوس آلوده هستند.

سرفصل‌های این دوره آموزشی

آشنائی با مفاهیم پایه و اساسی فناوری اطلاعات (IT)

آشنائی با شیوه استفاده از کامپیوتر ومدیریت فایلها (Windows)

شیوه به کارگیری نرم افزار واژه پرداز (Word)

نحوه کار با صفحه گسترده (Excel)

آموزش استفاده از نرم افزار پایگاه داده ها (Access)

شیوه کار با نرم افزار ارائه مطلب (Powerpoint)

اطلاعات و ارتباطات (Internet)

آموزش ویندوز در تبریز