×

آموزش نسخه خوانی داروخانه

خانه » آموزش نسخه خوانی داروخانه

آموزش نسخه خوانی داروخانه

آموزش نسخه خوانی داروخانه یکی از پر مخاطب ترین دوره های آموزشی آپادانا می باشد. تکنسین داروخانه شغلی تخصصی با حساسیت های خاص. که نیاز به گذراندن مهارت هایی ویژه دارد. این مهارت ها شامل انواع مهارت های علمی و تخصصی و همچنین مهارت های اجتماعی و ارتباطیست. تکنسین داروخانه یا دستیار داروخانه را شاید با نام نسخه پیچ هم بشناسید. (آموزش نسخه خوانی داروخانه)

آموزشگاه آپادانا با هدف افزایش مهارت و توانایی نسخه خوانی در افراد فارغ التحصیل. سالهاست که این دوره را برگزار می نماید. فراگیران با گذراندن دوره تکنسین داروخانه. تبحرهای لازم در امر خواندن نسخه شامل نوع دارو. شکل دارو و تعداد آن را بدست می آورند. همچنین با دسته‌ بندی کلی داروها و اصول قفسه چینی داروخانه آشنا می گردند.

آشنایی با این حرفه فرصتی مناسب برای افرادیست که به دنبال یک کار تمام وقت و یا نیمه وقت می باشند.

تعریف دارو :دارو ماده ایست که برای پیشگیری. تشخیص و یا درمان یک بیماری مصرف می شود.

داروخانه :داروخانه موسسه ای پزشکی است. که با اخذ پروانه مخصوص از وزارت بهداشت. درمان و آموزش پزشکی تاسیس شده و با داشتن مسئول فنی واجد شرایط. به ارائه خدمات دارویی و عرضه دارو. شیر خشک و مکمل های غذایی رژیمی. غذاهای کمکی شیرخواران و لوازم مصرفی پزشکی. و فرآورده های آرایشی و بهداشتی مجاز مبادرت می نماید.

مسئول فنی:داروسازی است. که باداشتن برگ تشخیص صلاحیت مسئول فنی. صادره از سوی اداره کل نظارت بر امور دارو و مواد مخدر و پروانه مسئولیت فنی. از سوی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مربوطه. به وظایف قانونی خود در داروخانه عمل می نماید و مسئولیت فنی آن را بر عهده می گیرد.

موسس:عبارتست از شخصیتی. که صلاحیت آن جهت تاسیس داروخانه مطابق. ضوابط و مقررات به تایید کمیسیون امور داروخانه ها مصرح در ماده ۲۰ قانون. مربوط به مقررات امور پزشکی و دارویی. مواد خوردنی و آشامیدنی رسیده است و پروانه تاسیس داروخانه. از دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مربوطه. دریافت نموده است.

خواندن نمونه نسخه های آموزشی. معمولا پس از کار کردن هرچند کوتاه. در یک داروخانه خیلی سریع با دست خط پزشک های محدوده آشنا خواهید شد. اما برای شروع کار و دسترسی نداشتن. به داروخانه جهت کار و یا کارورزی داشتن تعداد زیادی نسخه جهت تسلط ضروریست.

تکنسین دارویی:نسخه پیچ ،دارو یار. دستیار داروساز. تکنسین دارویی ، پراتیک یا کارمند داروخانه. شخصی است. که اقدام به نسخه پیچی در داروخانه می کند. برخی از آنها به صورت تجربی. و برخی با گذراندن دوره های آموزشی وارد این شغل می شوند.

برای ثبت نام در دوره های آموزشی آپادانا راه های مختلفی وجود دارد. کارآموزان می توانند. از طریق مراجعه حضوری + تماس تلفنی +ثبت نام از طریق واتساپ + ثبت نام از طریق اینستاگرام + ثبت نام از طریق تلگرام + ثبت نام آنلاین از طریق همین وبسایت اقدام نمایند.

۰۴۱-۳۳۳۶۹۰۵۲