×

آموزش سیستم زنی در تبریز

خانه » دوره های آموزشی » آموزش سیستم زنی در تبریز
11 آگوست 2023
Rate this post

با یادگیری ارز دیجیتال میتوانید بهترین زمینه شغلی در کشور را داشته باشید. این دوره به اندازه ای مهم است که با گرفتن مدرک آن می توان به راحتی در هر جای دنیا  استخدام شد. (آموزش ارز دیجیتال در تبریز)

آموزش سیستم زنی در تبریز

رایانه وسیله ای است که داده ها را جمع آوری، طبقه بندی و ذخیره سازی نموده و با پردازش آنها، داده را تبدیل به اطلاعات می نماید. به عنوان مثال کامپیوتر در داروخانه، داده های مربوط به نسخ را دریافت و ذخیره سازی نموده و در انتها با پردازش این داده ها، اطلاعاتی مانند میزان مصرف داروها، میزان درآمد داروخانه و نیازهای داروئی را محاسبه می نماید. (آموزش سیستم زنی در تبریز)

در حقیقت با وارد نمودن داده هایی اندک (مانند متن نسخ)، اطلاعاتی بسیار زیاد (مانند آمار مصرف دارو و درآمد داروخانه) در اختیار مدیر داروخانه قرار داده می شود و وی با استفاده از این اطلاعات می تواند آگاهانه نسبت به خرید و فروش و یا مدیریت داروخانه خود اقدام نماید. (دوره تکنسین داروخانه در تبریز)

تاریخچه استفاده از نرم افزار در داروخانه

بررسی تاریخچه روند اتوماسیون داروخانه نشان میدهد که از سال ۱۳۶۸ تا ۱۳۷۹ داروخانه هائی که مدیران آنها شخصا تمایل به استفاده از کامپیوتر داشتند، نسبت به خرید رایانه و بکارگیری آن در داروخانه های خود اقدام مینمودند و هیچگونه اجبار و الزامی برای بکارگیری این وسیله وجود نداشت. (آموزش سیستم زنی در تبریز)

سال ۱۳۸۰ نقطه عطفی در اتوماسیون داروخانه می باشد. در این سال ابتدا سازمان تامین اجتماعی و سپس سایر سازمان های بیمه گر، فرآیند دریافت و بررسی اسناد مربوط به داروخانه ها را مکانیزه نمودند. (آموزش نسخه خوانی در تبریز)

در این فرآیند داروخانه ها ملزم شدند که داده های مربوط به  نسخ را در درون رایانه ثبت و این اطلاعات را بصورت دیسکت های کامپیوتری به ادارات بیمه تحویل دهند. در حقیقت در این مرحله، استفاده از رایانه به داروخانه ها تحمیل گردید. (آموزش سیستم زنی در تبریز)

در قبال استفاده از رایانه در درون داروخانه، داروخانه ها سه رویه متفاوت را در پیش گرفته اند؛

  1. ثبت نسخ در خارج از داروخانه

در این رویه داروخانه ها نسخ خود بصورت دستی قیمت گذاری کرده و سپس آنها را به افراد و یا شرکتهائی که امکان دیسکتی کردن نسخ را دارند، میدهد و خود را به هیچ عنوان درگیر کار با کامپیوتر نمی نماید.

در این حالت بصورت ماهیانه هزینه ای اضافه به داروخانه تحمیل میگردد. این روش که در بسیاری از شهرستانها بکار گرفته شده است، تغییری در روش کار داروخانه ها بوجود نیاورده است. (دوره تکنسین داروخانه تکمیلی در تبریز)

۲. ثبت نسخ در درون داروخانه بصورت ماهیانه

در این رویه داروخانه ها نسخ خود بصورت دستی قیمت گذاری کرده و سپس در انتهای هفته یا ماه، در درون داروخانه، نسخ را در رایانه ثبت و دیسکتهای مربوطه را به ادارات بیمه ارسال مینماید. در این رویه غیر از هزینه خرید اولیه کامپیوتر (سخت افزار و نرم افزار) بصورت ماهیانه هزینه ای اضافه به داروخانه تحمیل نمیگردد (هرچند که زحمت ثبت نسخ کمتر از هزینه آن نیست. (آموزش سیستم زنی در تبریز)

در این رویه کامپیوتر بصورت وسیله ای تحمیلی در گوشه داروخانه قرار داده شده و هر ماه، سه الی چهار روز از آن استفاده میشود.

۳. ثبت نسخ در درون داروخانه بصورت همزمان با نسخه پیچی 

در این رویه داروخانه از کامپیوتر بعنوان یک وسیله عملیاتی جهت قیمت گذاری نسخ استفاده میکند. لیست بیمه و دیسکتهای مربوطه بصورت خودکار و همزمان با ثبت نسخ تهیه میشوند.

داروخانه هائی که این رویه را در پیش گرفتند، از رایانه بعنوان یک ابزار عملیاتی برای تعیین قیمت نسخ سود میجویند و دیسکت بیمه یکی از گزارشات نرم افزارهای ایشان محسوب  میگردد. (آموزش نسخه پیچی در تبریز)

آموزش حضوری این دوره

آموزش های حضوری در شهر تبریز و به صورت تئوری و عملی در مجهز ترین مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهر تبریز در دو شعبه فعال انجام می گیرد. به کارآموزان دوره پک های آموزشی شامل جزوات و DVD های آموزشی به صورت رایگان اعطا می شود.

کارآموزان پس از سپری کردن این دوره آماده ورود به بازار کار بوده که در این زمینه نیز راهنمایی و هدایت می شوند. علاوه بر این خدمات پشتیبانی بعد از دوره توسط اساتید مجرب مجتمع آموزشی آپادانا به رایگان صورت می پذیرد.

آموزش مجازی یعنی چه؟

به طور خلاصه آموزش مجازی یا غیر حضوری یعنی اینکه در خونه بمونی هر وقت تایم آزاد داشتی و تونستی DVD های آموزشی ارسالی مارو نگاه کنی تمرین کنی و اشکالاتت رو از اساتید مجتمع آپادانا بپرسی.

داخل پک های آموزشی ارسالی چیه؟

بعد از ثبت نام دوره آموزشی و پرداخت هزینه دوره ، پک آموزشی شامل جزوات و DVD های آموزشی برای کارآموزان ارسال می گردد. محتوای DVD ها شامل فیلم های کلاس های حضوری با کیفیت بالا و به صورت گلچین اساتید بوده و کارآموز با مشاهده این فیلم ها قادر به یادگیری عالی در خانه و در تایم های آزاد خواهد بود.

گواهینامه آموزشی برای این دوره

طبق روال آموزشگاه برای دوره های آموزشی حضوری و مجازی گواهینامه صادر می شود . هیچ تفاوتی مابین گواهینامه دوره های حضوری و مجازی وجود نداشته و امکان صدور سه نوع گواهینامه آموزشی برای کارآموزان میسر می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد گواهینامه های آموزشی با ما تماس حاصل فرمایید.

شرایط ثبت نام دوره  تکنسین داروخانه تکمیلی یا پیشرفته

مرکز آموزش های تخصصی ایرکاس آموزشگاه آپادانا مجری برگزاری دوره های آموزشی تکنسین داروخانه در دوسطح مقدماتی و پیشرفته برای دانشجویان و علاقمندان به این رشته می‌باشد. این دوره یکی از دوره‌های آموزشی پرمخاطب آپادانا بوده و به دلیل استقبال کارآموزان، دوره تکنسین داروخانه تکمیلی نیز آماده برگزاری می‌باشد. کارآموزان در این دوره با مباحث تکمیلی نسخه‌خوانی و نسخه‌پیچی داروهای خاص، سیستم‌های بیمه و غیره آشنا خواهند شد. این دوره ویژه کارآموزانی است که دوره نسخه‌پیچی را گذرانده و درصدد دستیابی به مراحل حرفه‌ای در این شغل و مهارت می‌باشند. علاوه بر این یکی از پیش‌نیازهای این دوره آشنایی کامل با کامپیوتر می‌باشد که می‌توانید برای دستیابی به این مهم، در دوره مهارت‌های رایانه ICDL مجتمع آموزشی آپادانا شرکت فرمایید.

سرفصل‌های دوره تکنسین داروخانه تکمیلی یا پیشرفته

  • آشنایی با داروهای خاص و تایید نسخ خاص و تک قلمی در سیستم بیمه
  • ثبت و تایید نسخ کاغذی و آنلاین
  • ثبت فاکتور شرکت های دارویی
  • فعال سازی بارکدهای دارویی غیر فعال
  • محاسبه درصد بیمه نسخ خاص(شیمی درمانی، ام اس و غیره)
  • مدیریت انبار و موجودی داروخانه
  • نرم افزار داروخانه پیشرفته (تعریف پزشک، دارو، کد بیمه و… جدید)