×

آموزش خرید و فروش ارز دیجیتال

خانه » وبلاگ » آموزش خرید و فروش ارز دیجیتال
09 آگوست 2023
Rate this post

اگر به تازگی وارد بازار ارزهای دیجیتال شده باشید، قطعاً اصطلاح ترید ارز دیجیتال به گوشتان خورده‌است. این اصطلاح به منظور خرید و فروش بیت کوین در بهترین زمان ممکن است. (آموزش خرید و فروش ارز دیجیتال)

آموزش خرید و فروش ارز دیجیتال

سال پیش در تاریخ ۳ ژانویه ۲۰۰۹ اولین ارز دیجیتال با نام بیت کوین معرفی شد. از آن زمان تا به امروز به تدریج بر ارزش و اهمیت ارزهای دیجیتال اضافه شده است. تا جایی که حالا رمز ارزها جزو دارایی‌های ارزشمند جهان هستند و بازار خرید و فروش آن‌ها یکی از ارزشمندترین بازارهای سرمایه در سراسر جهان است. میلیون‌ها نفر در سراسر جهان روزانه مشغول خرید و فروش ارز دیجیتال هستند و طبق آمار کوین مارکت کپ، حجم معاملات روزانه در این بازار به بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار می‌رسد. (آموزش خرید و فروش ارز دیجیتال)

چنین بازار عظیم و پویایی فرصت فوق العاده ای برای کسب سود و افزایش سرمایه را در اختیار معامله گران قرار می‌دهد. از طرفی برای ما که در ایران زندگی می‌کنیم، بازار ارزهای دیجیتال فرصت طلایی برای کسب درآمد دلاری است. این موضوع اهمیت خرید و فروش رمز ارزها را برای ایرانیان دو چندان می‌کند. این موارد تنها بخشی از مزایای فراوان ارزهای دیجیتال هستند(دوره ارز دیجیتال در تبریز).

ترید (trade) ارز دیجیتال

یکی از روش های کسب درآمد از ارزهای دیجیتال، ترید یا معامله ارز دیجیتال است که اگر به روش اصولی این معاملات را انجام دهید، می توانید به سود زیادی دست پیدا کنید. اما ترید ارز دیجیتال دقیقاً یعنی چه؟زمانی که از ترید ارز دیجیتال حرف میزنیم، منظور خرید و فروش ارز دیجیتال با هدف بدست آوردن سود در بازه های زمانی مختلف است. کل بحث ترید ارز دیجیتال را می توان در جمله زیر خلاصه کرد:

چه زمانی بخریم و چه زمانی بفروشیم تا پول مان بیشتر شود.

تریدر (trader) کیست؟

همه ما تریدر هستیم، فرقی نمی کند که کسب و کارمان چه باشد. حتی یک راننده یا یک آرایشگر را می توان یک تریدر در نظر گرفت. اما زمانی که در مورد ارزهای دیجیتال صحبت می کنیم، منظورمان تریدی هست که ارز دیجیتال را میخریم و آن را نگه میداریم. زمانی که این ارز دیجیتال را می فروشیم، پول مان بیشتر از روز اول می شود! (آموزش خرید و فروش ارز دیجیتال)

بنابراین، تریدر ارز دیجیتال کسی است که مدام بازار ارزهای دیجیتال را تحلیل می کند و به خرید و فروش ارز دیجیتال مانند بیت کوین می پردازد.

البته فراموش نکنید که کار یک تریدر فقط خرید و فروش نیست. تریدر باید بداند که کی بخرد، کی بفروشد و کی برای پولدار شدن هیچ کاری نکند!

بیت کوین اولین و مهمترین ارز دیجیتالی هست که بر اساس علم رمزنگاری ایجاد شد. بیت کوین در همان ابتدا با هدف خرید و فروش و کسب سود ارائه نشد. اما نتیجه این ارز دیجیتال و پتانسیل فوق العاده آن، انگیزه تریدرها برای تجارت بود.

خرید و فروش ارز دیجیتال را از کجا شروع کنیم؟

برای شروع خرید و فروش ارز دیجیتال ابتدا باید آموزش‌های اولیه را پشت سر بگذارید. در این مدت در مورد ارزهای دیجیتال مختلف تحقیق کنید، با رایج‌ترین اصطلاحات ترید ارز دیجیتال آشنا شوید و اساس کار ارزهای دیجیتال را بیاموزید. شبکه بلاکچین از لحاظ فنی پیچیدگی‌های زیادی دارد. تکنولوژی رمز ارزها کاملاً با ارزهای فیات یا ارزهای رایج فیزیکی متفاوت است و چیزهای زیادی وجود دارد که باید در مورد آن‌ها بیاموزید.

با افراد حرفه‌ای مشورت کنید، اخبار ارزهای دیجیتال را دنبال کنید و هیچ گاه بدون جمع آوری اطلاعات اولیه وارد بازار خرید و فروش ارزهای دیجیتال نشوید. آموزش و کسب اطلاعات می‌تواند تا چندین ماه زمان ببرد اما به شما قول می‌دهیم که تک تک لحظاتی که برای آموزش صرف می‌کنید ارزشش را خواهد داشت. فراموش نکنید که بازار ارزهای دیجیتال به همان اندازه‌ای که جذاب است می‌تواند ترسناک باشد و باعث از دست رفتن سرمایه شما شود. پس قبل از این که در گوگل عبارت «اتریوم قیمت» را سرچ کنید و بدون هیچ دانش قبلی اقدام به خرید رمز ارزها نمایید، حتماً مدت زمان کافی را برای یادگیری در نظر بگیرید. (آموزش خرید و فروش ارز دیجیتال)

روش‌های ترید ارز دیجیتال

در ادامه به چند مورد از استراتژی‌های ترید ارز دیجیتال می‌پردازیم.

  • اسکالپینگ

«اسکالپینگ(Scalping) » که اصطلاحاً به عنوان نوسان‌گیری در بازار‌های مالی هم از آن یاد می‌شود، می‌تواند استراتژی خوب و سودآوری برای ترید در بازار ارزهای دیجیتال باشد. معامله‌گران در استراتژی اسکالپینگ از نوسانات لحظه‌ای بازار سود می‌گیرند و طبق گفته‌ی کارشناسان اگر بتوانید اسکالپینگ را به درستی پیاده‌سازی کنید، سودهای خوبی را در بازار ارزهای دیجیتال به دست خواهید آورد. (آموزش خرید و فروش ارز دیجیتال)

  • معاملات معکوس

«معاملات معکوس (Reverse tradingیکی از استراتژی‌های سودآور در بازار ارزهای دیجیتال است. برای مثال فرض کنید که روند قیمت بیت کوین طی یک بازه‌ی زمانی صعودی بوده، معامله‌گران در روش Reverse trading  با استفاده از ابزارهای تخصصی و بررسی الگوهای مختلف روند را نزولی پیش‌بینی می‌کنند و سریعاً وارد معامله می‌شوند. برخی از افراد هم با پیش‌بینی بالاترین و پایین‌ترین قیمت ارزهای دیجیتال معاملات خود را مدیریت کرده و سود به دست می‌آورند.

البته این نکته را هم به خاطر داشته باشید که در صورت پیش‌بینی غلط روند، ضرر قابل توجهی را متحمل خواهید شد. پس پیاده‌سازی استراتژی معاملات معکوس مختص به افراد با تجربه‌ای است که اطلاعات کافی برای فعالیت در بازار ارزهای دیجیتال را داشته باشند چرا که در غیر این صورت به کارگیری Reversal trading برای شما سودآور نخواهد بود.

  • مومنتوم

«مومنتوم تریدینگ (Momentum tradingیکی از استراتژی‌های ساده برای ترید در بازار ارزهای دیجیتال محسوب می‌شود. به طور کلی در روش مومنتوم افراد سوار بر موج نوسانات قیمت، سود به دست می‌آورند.

بسیاری از کارشناسان استراتژی مومنتوم را یک روش‌ پر ریسک معاملاتی می‌دانند چرا که هر لحظه امکان تغییر روند و ضررهای قابل توجه وجود دارد.

  • فیدینگ

«فِیدینگ (Fading tradingهم یک از استراتژی‌هایی است که غالبا توسط متخصصان و فعالان حوزه‌ی ارزهای دیجیتال مورد استفاده قرار می‌گیرد. البته بیشتر افراد از آن به عنوان یکی از روش‌های پر ریسک برای ترید ارزهای دیجیتال یاد می‌کنند. معامله‌گران در استراتژی فیدینگ روند معکوس را در بازار شناسایی و پیش‌بینی می‌کنند.

داشتن اطلاعات کافی و پیش‌بینی درست روند قیمت در استراتژی فیدینگ، سود قابل‌توجهی را برای شما به همراه دارد. اما از سوی دیگر اگر بدون آگاهی به فکر پیاده‌سازی چنین روشی بیفتید، ضررهای غیر قابل جبرانی متحمل خواهید شد.

آموزش حضوری این دوره

آموزش های حضوری در شهر تبریز و به صورت تئوری و عملی در مجهز ترین مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهر تبریز در دو شعبه فعال انجام می گیرد. به کارآموزان دوره پک های آموزشی شامل جزوات و DVD های آموزشی به صورت رایگان اعطا می شود.

کارآموزان پس از سپری کردن این دوره آماده ورود به بازار کار بوده که در این زمینه نیز راهنمایی و هدایت می شوند. علاوه بر این خدمات پشتیبانی بعد از دوره توسط اساتید مجرب مجتمع آموزشی آپادانا به رایگان صورت می پذیرد.

آموزش مجازی یعنی چه؟

به طور خلاصه آموزش مجازی یا غیر حضوری یعنی اینکه در خونه بمونی هر وقت تایم آزاد داشتی و تونستی DVD های آموزشی ارسالی مارو نگاه کنی تمرین کنی و اشکالاتت رو از اساتید مجتمع آپادانا بپرسی.

داخل پک های آموزشی ارسالی چیه؟

بعد از ثبت نام دوره آموزشی و پرداخت هزینه دوره ، پک آموزشی شامل جزوات و DVD های آموزشی برای کارآموزان ارسال می گردد. محتوای DVD ها شامل فیلم های کلاس های حضوری با کیفیت بالا و به صورت گلچین اساتید بوده و کارآموز با مشاهده این فیلم ها قادر به یادگیری عالی در خانه و در تایم های آزاد خواهد بود.

گواهینامه آموزشی برای این دوره

طبق روال آموزشگاه برای دوره های آموزشی حضوری و مجازی گواهینامه صادر می شود . هیچ تفاوتی مابین گواهینامه دوره های حضوری و مجازی وجود نداشته و امکان صدور سه نوع گواهینامه آموزشی برای کارآموزان میسر می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد گواهینامه های آموزشی با ما تماس حاصل فرمایید.

معرفی مجتمع آموزشی آپادانا

مرکز آموزش های تخصصی ایرکاس با سه شعبه فعال در تبریز مجری برگزاری دوره های آموزشی حضوری و غیرحضوری اشتغال محور در سراسرکشور می باشد. دوره‌های مهارتی آپادانا در زمینه‌های الکترونیک و مهندسی پزشکی، پزشکی و سلامت، کامپیوتر، امور مالی، حقوق و هنر به علاقمندان و دانشجویان ارائه می‌گردد.

دوره‌های پرمخاطب مجتمع آموزشی آپادانا

دپارتمان الکترونیک و مهندسی پزشکی: دوره تعمیر تجهیزات پزشکی، دوره تعمیر تجهیزات دندانپزشکی، دوره تعمیر بردهای الکترونیک، تعمیر تجهیزات تصویربرداری

دپارتمان پزشکی و سلامت: تکنسین داروخانه (نسخه‌پیچی، نسخه‌خوانی)، دستیاری دندانپزشک (منشی امور پزشکی)، امداد و نجات و کمک‌های اولیه، گیاهان دارویی، فن‌ورز پذیرش و نمونه‌گیری آزمایشگاه، مراقبت‌های پوست و استفاده از کرم‌ها، کاربری تجهیزات پوست، مو و زیبایی

دپارتمان مهندسی: برنامه‌نویسی پایتون مقدماتی و پیشرفته

دپارتمان مالی: حسابداری مقدماتی و پیشرفته، بورس، تابلوخوانی، تحلیل تکنیکال و فاندامنتال

دپارتمان حقوق: لایحه‌نویسی قضایی

دپارتمان کامپیوتر: مهارت‌های هفتگانه کامپیوتر (ICDL)، نرم‌افزار فتوشاپ، نرم‌افزار اتوکد، سالید، کتیا

مزایای شرکت در دوره‌های آموزشی مجازی ارزهای دیجیتال

  • پرداخت هزينه ناچيز آموزش مجازی در مقايسه با دوره هاي آموزشي حضوري
  • عدم نیاز به حضور فیزیکی
  • امکان حضور در دوره مجازی آموزشی از تمام نقاط ایران
  • امکان مرور چندباره مطالب توسط شرکت‌کنندگان
  • امکان برنامه ریزی شخصی برای شرکت‌کنندگان جهت مطالعه
  • دريافت گواهينامه معتبر (پست رایگان)

سوالات قبل از ثبت نام دوره آموزشی ارزهای دیجیتال

  • طول دوره: ۶۰ ساعت
  • محل برگزاری:  به صورت حضوری در محل آموزشگاه و به صورت مجازی با ارسال بسته های آموزشی و آزمون آنلاین اینترنتی و ارسال پستی گواهینامه آموزشی
  • هزینه دوره: دوره حضوری ۲٫۴۹۰ هزار تومان و دوره غیرحضوری ۱٫۲۴۵ هزار تومان
  • نام برگزارکننده دوره:  آموزشگاه آپادانا
  • روز برگزاری: با هماهنگی آموزشگاه
  • زمان برگزاری: با هماهنگی آموزشگاه
  • مدرس دوره: تدریس توسط استاد مجرب و با سابقه
  • مدرک دوره: ارائه گواهي پايان دوره معتبر با كد رجيستري و قابليت استعلام

سوالات متداول

برای شرکت در این دوره باید چه چیزهایی بدانیم؟

  • برای شرکت در این دوره آموزشی، شما نیاز به هیچ پیش زمینه و دانشی ندارید. تمام آنچه نیاز دارید، به شما آموزش داده‌ خواهد شد

پس از شرکت در این دوره آیا می‌توان تریدر شد؟

  • بله. با شرکت در این دوره، شما دانش مورد نیاز یک تریدر حرفه‌ای برای تحلیل و ورود به بازار ارزهای دیجیتال را کسب خواهید کرد.

چرا باید در این دوره شرکت کنیم؟

  • چون میخواهیم در کنار درآمد ریالی، درآمد دلاری هم داشته باشیم.

[/vc_column_text][/vc_column][vc_column width=”1/2″][vc_separator color=”juicy_pink” border_width=”3″][vc_column_text]

سرفصل‌های دوره آموزشی ارزهای دیجیتال

  1. آشنایی با روش‌های ورود به بازار ارزهای دیجیتال
  2. انتخاب صرافی‌های معتبر
  3. اهرم‌های معاملاتی
  4. معاملات فیوچرز
  5. تحلیل تکنیکال
  6. آشنایی با ابزارهای ارزهای دیجیتال (تریدینگ ویو و…)
  7. معامله در بایننس کوینکس و …
  8. مدیریت سرمایه و روانشناسی بازار
  9. هارد فورک و سافت فورک‌ها
  10. خرید و فروش در سایت‌های ایرانی
  11. بررسی توکن‌ها و کوین‌ها و NFTها
  12. بررسی شاخص ترس و طمع

مزایای مجتمع آموزشی آپادانا

  • ارائه گواهی پایان دوره دو زبانه از کنسرسیوم ایرکاس به عنوان معتبرترین برند آموزشی کشور
  • ارائه گواهی پایان دوره از مجتمع آموزشی آپادانا
  • ارائه گواهی پایان دوره بین المللی از موسسات آموزشی معتبر
  • حضور اساتید بنام و برجسته در این مرکز
  • دارای مشاوران مجرب و متخصص در حوزه آموزش
  • فضای آموزشی مجهز به جدیدترین فناوری روز دنیا
  • استفاده از متد آموزشی روز دنیا بر اساس آموزش عملی و اشتغال‌محور
  • داشتن بالاترین ابزار و تجهیزات شبکه و مجهز بودن تمام سیستم‌های کامپیوتری به آخرین امکانات
  • دارای ایزو ۹۰۰۱ و ایزو ۱۰۰۱۵ در خصوص کیفیت و خدمات به مشتریان

آیا با توجه به تحریم‌ها شرکت دراین دوره برای ما ایرانی‌ها کاربردی است؟

  • بله، بازار ارزهای دیجیتال یکی از جذاب‌ترین بازارهای مالی جهان است و با توجه به ماهیت این ارزها، راه‌هایی برای ورود ایرانیان به این بازار وجود دارد.