×

همه چیز درباره قیمت ارزهای دیجیتال

خانه » آخرین اخبار » همه چیز درباره قیمت ارزهای دیجیتال
09 آگوست 2023
Rate this post

یکی از ویژگی‌های شاخص بازار ارز دیجیتال، نوسانات شدید قیمت در آن است. این نوسانات تاکنون به افزایش چشمگیر سود و یا ضرر برخی فعالان این حوزه انجامیده است. اما چرا قیمت ارز دیجیتال (نظیر بیت کوین، اتریوم و …) این قدر بالا و پایین می‌رود. (همه چیز درباره قیمت ارزهای دیجیتال)

همه چیز درباره قیمت ارزهای دیجیتال

چرا بیت کوین به قیمت های چند ده هزار دلاری رسیده اما رمز ارزهایی مانند ارز دیجیتال شیبا اینو همچنان با قیمت های بسیار پایین معامله می‌شوند؟ چرا برخی از ارزها مانند کاردانو، استلار، ایاس و … آینده روشنی دارند اما برای برخی از ارزها نمی‌توان این آینده را به روشنی مشاهده کرد؟ این واقعیت ها نشان می‌دهد که قیمت ارزهای دیجیتال بر اساس فاکتورهایی تغییر کرده و شرایط آنها در آینده نیز تحت تاثیر این فاکتورها خواهد بود.

برای اینکه بتوانید قیمت یک ارز دیجیتال را مورد تجزیه و تحلیل قرار دهید، لازم است تا شناخت کافی نسبت به آنها به دست آورده و سپس برای سرمایه گذاری در این بازار اقدام نمایید. اینجاست که اهمیت عوامل موثر بر قیمت ارزهای دیجیتال خود را نشان می‌دهد. جایی که شما می‌توانید با دلایل تغییرات قیمت هر یک از این ارزها به خوبی آشنا شده و با به کارگیری آنها بتوانید قیمت هر ارز را به درستی تحلیل کنید.

قیمت ارزهای دیجیتال چگونه تعیین می‌شود؟

قیمت این ارزها چگونه تعیین می‌شود و اساساً چه عواملی بر قیمت گذاری آنها تأثیر دارند. عوامل مختلفی هستند که در این بازار روی قیمت گذاری تأثیر می‌گذارند و آشنایی با آنها یکی از موارد مهمی است که در دوره‌های آموزش ارز دیجیتال به آن پرداخته می‌شود.

حقیقت این است که در این‌گونه بازارها هیچ‌گونه استاندارد جهانی وجود ندارد و اساس قیمت‌گذاری آن فقط میزان عرضه و تقاضا است. بنابراین موضوع عجیبی نیست که قیمت آن در صرافی‌ها با هم متفاوت باشد. از آنجایی‌که ارزش هیچ یک از رمزارزها طبق استانداردها تعیین نمی‌شود، ممکن است سه صرافی بزرگ جهانی مانند کوین ۳۶۰، کوین دسک و کوین مارکت کپ را بررسی کنید و ببینید که هر یک از آن‌ها قیمت‌های متفاوتی دارند.

عوامل موثر بر تعیین قیمت ارزهای دیجیتال

در هر لحظه و برای تعیین قیمت لحظه ای ارز دیجیتال, هر یک از این عوامل می‌توانند نقش تعیین کننده ای داشته باشند. دقت کنید که این عوامل به ترتیب اهمیت اولویت بندی نشده‌اند. اصلاً اولویت بندی این عوامل نیز کاملاً اشتباه است. زیرا در هر لحظه ممکن است یک عامل نقش تعیین کننده تری داشته باشد.

  • تعیین قیمت براساس عرضه و تقاضا

یکی از مهم‌ترین مفاهیمی که در دنیای ارزهای دیجیتال باید به خوبی با آن آشنا باشید، مفهوم عرضه و تقاضا است. برای قیمت‌گذاری چنین ارزهایی، هیچ استانداردی وجود ندارد و میزان تقاضای افراد، معیار ارزش هر ارز می‌باشد. شناخت این مفهوم و اجرای آن در روند تغییر قیمت‌ها، می‌تواند در سرمایه‌گذاری درست شما بسیار تاثیرگذار باشد. همان‌طور که می‌دانید، یکی از مهم‌ترین دلایل ارزش بالای فلزهای گران‌بها، عرضه محدود آن‌ها است و معمولا بخشی از قیمت فلزاتی مانند طلا نیز برمبنای سیستم عرضه و تقاضا مشخص می‌شود.

در هر بازاری، هرچه تقاضا بیشتر شود و حجم محدودتری از کالا موجود باشد، قیمت نیز به همان میزان افزایش می‌یابد و اگر عرضه زیاد باشد و تقاضا کم، قیمت نیز کاهش پیدا می‌کند. این اصل درباره تمامی ارزهای دیجیتال بسیار پرقدرت صدق می‌کند و یکی از دلایل تفاوت قیمت در صرافی‌های مختلف نیز همین است.

  • امنیت ارز دیجیتال

آیا شما به دنبال خرید یک ارز دیجیتال ناامن می‌روید که بارها و بارها به شبکه آن دستبرد زده شده و در معرض خطرات زیادی قرار دارد؟ اگر خطرات ارز دیجیتال را مرور کرده باشید، می‌دانید که این موضوع می‌تواند حتی باعث از بین رفتن ارزش یک ارز دیجیتال  و به صفر رسیدن آن شود. از این رو این مهم نیز باید در زمان تعیین قیمت یک رمز ارز در نظر گرفته شود.

سختی استخراج عامل بزرگی است که می‌تواند در قیمت ارز دیجیتال نیز نقش داشته باشد. استخراج فرآیند اعتبارسنجی معاملات و افزودن آن‌ها به بلاک چین است. روند استخراج بیت کوین را به عنوان مثال در نظر بگیرید. در این زمان، استخراج بیت کوین بسیار دشوار است، همچنین ممکن است مانند گذشته سودآوری نداشته باشد. به این دلیل که در حال حاضر استخرهای استخراج متعددی وجود دارد که به استخراج بیت کوین باقیمانده اختصاص می‌یابد و هر چه تعداد استخراج کنندگان بیشتر باشد، این عمل برای خواهد بود، در نتیجه قیمت بالاتری برای بیت کوین به ارمغان می‌آورد.

  • مقررات و مسائل سیاسی

مقررات کشورها می‌تواند عاملی موثری بر افزایش قیمت ارز دیجیتال شود. به عنوان مثال کشور چین تصمیم می‌گیرد از ارز دیجیتالی حمایت کند، این موضوع سبب استقبال کاربران می‌شود، چون عرضه کم است و تقاضا افزایش یافته، قیمت ارز دیجیتال رشد پیدا می‌کند. در سراسر جهان، نحوه تنظیم مقررات ارزهای دیجیتال متفاوت است. در بعضی از کشورها به اندازه کافی پذیرفته شده است و قانونی محسوب می‌شود و در برخی دیگر، کاملاً ممنوع است. این بدان معنی است که وقتی کشورها نحوه کارکرد ارزهای دیجیتال را می‌فهمند، می‌تواند بر تعداد معاملات تأثیر بگذارد. اگر دولت از طریق مقررات آن را بیش از حد کنترل کند، می‌تواند بر قیمت ارز دیجیتال تأثیر منفی بگذارد. از طرف دیگر، اگر کشورها آن را بهتر مدیریت کنند، می‌تواند کاربران جدید را تشویق کند.

  • سودآوری

در بین گروه محبوب‌ترین ها، هر ارز دیجیتال یک کاربرد دارد. اگر آن‌ها هیچ هدفی نداشته باشند، به احتمال زیاد قیمت پایین‌تری دارند. به عنوان مثال، هدف بیت کوین این است که یک سیستم بدون وجه نقد نظیر به نظیر ارائه دهد و بتواند از پول دیجیتال کامل استفاده کند. اتریوم به مردم اجازه می‌دهد تا برنامه‌های غیرمتمرکز خود را ایجاد کنند. اگر ارز دیجیتال کاربرد عملی نداشته باشد، احتمالاً در قیمت آن در بازار تأثیرگذار خواهد گذاشت.

  • حمایت سلبریتی ها و افراد مشهور از ارز دیجیتال

اگر در شبکه های اجتماعی ارزهای دیجیتال را دنبال کرده باشید، احتمالاً با اخبار مربوط به حمایت برخی از سلبریتی ها و برخی از افراد مشهور از این ارزها روبرو شده‌اید. این دست از افراد طرفداران بسیار زیادی در جامعه دارند. از این رو طرفداری و حمایت آنها از یک ارز دیجیتال می‌تواند باعث هدایت سیل عظیمی از جمعیت به سمت آنها گردد. از این رو باید این عامل را نیز در کنار عوامل موثر در قیمت ارزهای دیجیتال قرار داد.

  • فعالیت افراد سود جو در ارزهای دیجیتال شت کوین

حضور افراد سودجو و متقلب در بازار یک ارز دیجیتال می‌تواند باعث شود تا قیمت آنها تحت تاثیر قرار گیرد. البته دقیقاً مانند نهنگ ها این افراد نمی‌توانند روی روند قیمت ارزهای دیجیتال معتبر تاثیر داشته باشند. این دست از افراد با حضور در شبکه های اجتماعی و عضو گیری سعی می‌کنند تا تبلیغات سودجویانه از ارزهای دیجیتال ضعیف داشته و باعث افزایش قیمتی مقطعی آن شوند. از این رو باعث ایجاد نوسانات قیمت این ارزها کردند. این اتفاق تنها برای ارزهای دیجیتالی با عنوان شت کوین رخ می‌دهد و کمتر در سایر ارزهای دیجیتال شاهد آن بوده‌ایم.

آموزش حضوری این دوره

آموزش های حضوری در شهر تبریز و به صورت تئوری و عملی در مجهز ترین مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهر تبریز در دو شعبه فعال انجام می گیرد. به کارآموزان دوره پک های آموزشی شامل جزوات و DVD های آموزشی به صورت رایگان اعطا می شود.

کارآموزان پس از سپری کردن این دوره آماده ورود به بازار کار بوده که در این زمینه نیز راهنمایی و هدایت می شوند. علاوه بر این خدمات پشتیبانی بعد از دوره توسط اساتید مجرب مجتمع آموزشی آپادانا به رایگان صورت می پذیرد.

آموزش مجازی یعنی چه؟

به طور خلاصه آموزش مجازی یا غیر حضوری یعنی اینکه در خونه بمونی هر وقت تایم آزاد داشتی و تونستی DVD های آموزشی ارسالی مارو نگاه کنی تمرین کنی و اشکالاتت رو از اساتید مجتمع آپادانا بپرسی.

داخل پک های آموزشی ارسالی چیه؟

بعد از ثبت نام دوره آموزشی و پرداخت هزینه دوره ، پک آموزشی شامل جزوات و DVD های آموزشی برای کارآموزان ارسال می گردد. محتوای DVD ها شامل فیلم های کلاس های حضوری با کیفیت بالا و به صورت گلچین اساتید بوده و کارآموز با مشاهده این فیلم ها قادر به یادگیری عالی در خانه و در تایم های آزاد خواهد بود.

گواهینامه آموزشی برای این دوره

طبق روال آموزشگاه برای دوره های آموزشی حضوری و مجازی گواهینامه صادر می شود . هیچ تفاوتی مابین گواهینامه دوره های حضوری و مجازی وجود نداشته و امکان صدور سه نوع گواهینامه آموزشی برای کارآموزان میسر می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد گواهینامه های آموزشی با ما تماس حاصل فرمایید.

معرفی مجتمع آموزشی آپادانا

مرکز آموزش های تخصصی ایرکاس با سه شعبه فعال در تبریز مجری برگزاری دوره های آموزشی حضوری و غیرحضوری اشتغال محور در سراسرکشور می باشد. دوره‌های مهارتی آپادانا در زمینه‌های الکترونیک و مهندسی پزشکی، پزشکی و سلامت، کامپیوتر، امور مالی، حقوق و هنر به علاقمندان و دانشجویان ارائه می‌گردد.

دوره‌های پرمخاطب مجتمع آموزشی آپادانا

دپارتمان الکترونیک و مهندسی پزشکی: دوره تعمیر تجهیزات پزشکی، دوره تعمیر تجهیزات دندانپزشکی، دوره تعمیر بردهای الکترونیک، تعمیر تجهیزات تصویربرداری

دپارتمان پزشکی و سلامت: تکنسین داروخانه (نسخه‌پیچی، نسخه‌خوانی)، دستیاری دندانپزشک (منشی امور پزشکی)، امداد و نجات و کمک‌های اولیه، گیاهان دارویی، فن‌ورز پذیرش و نمونه‌گیری آزمایشگاه، مراقبت‌های پوست و استفاده از کرم‌ها، کاربری تجهیزات پوست، مو و زیبایی

دپارتمان مهندسی: برنامه‌نویسی پایتون مقدماتی و پیشرفته

دپارتمان مالی: حسابداری مقدماتی و پیشرفته، بورس، تابلوخوانی، تحلیل تکنیکال و فاندامنتال

دپارتمان حقوق: لایحه‌نویسی قضایی

دپارتمان کامپیوتر: مهارت‌های هفتگانه کامپیوتر (ICDL)، نرم‌افزار فتوشاپ، نرم‌افزار اتوکد، سالید، کتیا

مزایای شرکت در دوره‌های آموزشی مجازی ارزهای دیجیتال

  • پرداخت هزينه ناچيز آموزش مجازی در مقايسه با دوره هاي آموزشي حضوري
  • عدم نیاز به حضور فیزیکی
  • امکان حضور در دوره مجازی آموزشی از تمام نقاط ایران
  • امکان مرور چندباره مطالب توسط شرکت‌کنندگان
  • امکان برنامه ریزی شخصی برای شرکت‌کنندگان جهت مطالعه
  • دريافت گواهينامه معتبر (پست رایگان)

سوالات قبل از ثبت نام دوره آموزشی ارزهای دیجیتال

  • طول دوره: ۶۰ ساعت
  • محل برگزاری:  به صورت حضوری در محل آموزشگاه و به صورت مجازی با ارسال بسته های آموزشی و آزمون آنلاین اینترنتی و ارسال پستی گواهینامه آموزشی
  • نام برگزارکننده دوره:  آموزشگاه آپادانا
  • روز برگزاری: با هماهنگی آموزشگاه
  • زمان برگزاری: با هماهنگی آموزشگاه
  • مدرس دوره: تدریس توسط استاد مجرب و با سابقه
  • مدرک دوره: ارائه گواهي پايان دوره معتبر با كد رجيستري و قابليت استعلام

سوالات متداول

برای شرکت در این دوره باید چه چیزهایی بدانیم؟

  • برای شرکت در این دوره آموزشی، شما نیاز به هیچ پیش زمینه و دانشی ندارید. تمام آنچه نیاز دارید، به شما آموزش داده‌ خواهد شد

پس از شرکت در این دوره آیا می‌توان تریدر شد؟

  • بله. با شرکت در این دوره، شما دانش مورد نیاز یک تریدر حرفه‌ای برای تحلیل و ورود به بازار ارزهای دیجیتال را کسب خواهید کرد.

چرا باید در این دوره شرکت کنیم؟

  • چون میخواهیم در کنار درآمد ریالی، درآمد دلاری هم داشته باشیم.

سرفصل‌های دوره آموزشی ارزهای دیجیتال

  1. آشنایی با روش‌های ورود به بازار ارزهای دیجیتال
  2. انتخاب صرافی‌های معتبر
  3. اهرم‌های معاملاتی
  4. معاملات فیوچرز
  5. تحلیل تکنیکال
  6. آشنایی با ابزارهای ارزهای دیجیتال (تریدینگ ویو و…)
  7. معامله در بایننس کوینکس و …
  8. مدیریت سرمایه و روانشناسی بازار
  9. هارد فورک و سافت فورک‌ها
  10. خرید و فروش در سایت‌های ایرانی
  11. بررسی توکن‌ها و کوین‌ها و NFTها
  12. بررسی شاخص ترس و طمع

مزایای مجتمع آموزشی آپادانا

  • ارائه گواهی پایان دوره دو زبانه از کنسرسیوم ایرکاس به عنوان معتبرترین برند آموزشی کشور
  • ارائه گواهی پایان دوره از مجتمع آموزشی آپادانا
  • ارائه گواهی پایان دوره بین المللی از موسسات آموزشی معتبر
  • حضور اساتید بنام و برجسته در این مرکز
  • دارای مشاوران مجرب و متخصص در حوزه آموزش
  • فضای آموزشی مجهز به جدیدترین فناوری روز دنیا
  • استفاده از متد آموزشی روز دنیا بر اساس آموزش عملی و اشتغال‌محور
  • داشتن بالاترین ابزار و تجهیزات شبکه و مجهز بودن تمام سیستم‌های کامپیوتری به آخرین امکانات
  • دارای ایزو ۹۰۰۱ و ایزو ۱۰۰۱۵ در خصوص کیفیت و خدمات به مشتریان

آیا با توجه به تحریم‌ها شرکت دراین دوره برای ما ایرانی‌ها کاربردی است؟

  • بله، بازار ارزهای دیجیتال یکی از جذاب‌ترین بازارهای مالی جهان است و با توجه به ماهیت این ارزها، راه‌هایی برای ورود ایرانیان به این بازار وجود دارد.