×

شروع دوره تکنسین داروخانه پیشرفته

خانه » جدیدترین رویداد ها » شروع دوره تکنسین داروخانه پیشرفته
11 آگوست 2023
Rate this post

هدف از این دوره آماده‌سازی تکنسین‌های ماهر داروخانه است که توانایی اشتغال در داروخانه‌ها را به صورت حرفه‌ای داشته باشند. (شروع دوره تکنسین داروخانه پیشرفته)

شروع دوره تکنسین داروخانه پیشرفته

تکنسین داروخانه یا نسخه خوان یا نسخه پیچ، به فردی گفته می‌شود که عموما وظیفه نسخه‌خوانی و تحویل دارو به مراجعه‌کننده را بر عهده دارد و به دکتر داروساز در ساخت دارو کمک می‌کند. تکنسین داروخانه هم با مراجعه‌کنندگان و هم با پزشک و پرسنل داروخانه در ارتباط و تعامل است، بنابراین در کنار آشنایی با علم تخصصی داروسازی، به مهارت‌های اجتماعی و ارتباطی نیز نیاز دارد. (شروع دوره تکنسین داروخانه پیشرفته)

باید توجه داشت که از یک طرف امر نسخه خوانی دارای اهمیت و حساسیت بسیار زیاد می باشد زیرا با سلامت افراد جامعه مربوط بوده و کوچک ترین خطا در این ارتباط خطرساز خواهد بود و از طرف دیگر افرادی که در سطح داروخانه مشغول به این کار هستند در اکثر موارد بدون گذراندن دوره ای مشخص و اکثرأ به صورت تجربی مشغول به این کار هستند. (دوره نسخه خوانی پیشرفته در تبریز)

هدف برگزاری دوره تکنسین داروخانه پیشرفته

هدف از این دوره آماده‌سازی تکنسین‌های ماهر داروخانه است که توانایی اشتغال در داروخانه‌ها را به صورت حرفه‌ای داشته باشند. قابل ذکر است که کارآموزان در این دوره با فراگیری مباحث تکمیلی دوره تکنسین داروخانه با داروهای تخصصی، نرم افزارهای پیشرفته داروخانه، سیستم زنی و غیره آماده ورود به عرصه حرفه‌ای در این زمینه شوند. (شروع دوره تکنسین داروخانه پیشرفته)

ثبت و قیمت زنی نسخه

یکی از وظایف اصلی تکنسین‌های دارویی، ثبت نرم افزار و قیمت زنی دستی یا الکترونیک نسخه‌هاست. برای فراگیری نحوه قیمت زنی لازم است که شخص با انواع نسخه و بیمه و قوانین هریک از آنها آشنا باشد. در ساده‌ترین دسته بندی، نسخه‌ها به دو نوع بیمه‌ای و غیر بیمه‌ای تقسیم می‌شوند. نسخه‌های غیر بیمه‌ای مورد شمول قرارداد بین داروخانه و شرکت بیمه نیستند و بیمه گذار تعهدی در قبال پرداخت هزینه‌ی آنها ندارد. (دوره نسخه پیچی تکمیلی در تبریز)

نکته مهم اینجاست که تعهدات بیمه‌ها در مورد انواع داروها ثابت نبوده و ممکن است با گذشت زمان، داروهای مختلفی به فهرست داروهای مورد تعهد بیمه‌ها اضافه یا کسر شود. بنابراین لازم است اطلاعات تکنسین ها در این مورد با مراجعات مکرر به سایتهای اینترنتی سازمانهای بیمه گر بروز گردد. (شروع دوره تکنسین داروخانه پیشرفته)

گاهی اوقات شرکت‌های بیمه گر، برای گروه های خاصی از پزشکان فهرستی از داروها اعلام می‌کند، به این معنا که فقط آن داروها را با مهر پزشک مربوطه می‌پذیرد و هزینه آن را پرداخت می‌کند. (آموزش نسخه خوانی پیشرفته در تبریز)

آموزش حضوری این دوره

آموزش های حضوری در شهر تبریز و به صورت تئوری و عملی در مجهز ترین مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهر تبریز در دو شعبه فعال انجام می گیرد. به کارآموزان دوره پک های آموزشی شامل جزوات و DVD های آموزشی به صورت رایگان اعطا می شود.

کارآموزان پس از سپری کردن این دوره آماده ورود به بازار کار بوده که در این زمینه نیز راهنمایی و هدایت می شوند. علاوه بر این خدمات پشتیبانی بعد از دوره توسط اساتید مجرب مجتمع آموزشی آپادانا به رایگان صورت می پذیرد.

آموزش مجازی یعنی چه؟

به طور خلاصه آموزش مجازی یا غیر حضوری یعنی اینکه در خونه بمونی هر وقت تایم آزاد داشتی و تونستی DVD های آموزشی ارسالی مارو نگاه کنی تمرین کنی و اشکالاتت رو از اساتید مجتمع آپادانا بپرسی.

داخل پک های آموزشی ارسالی چیه؟

بعد از ثبت نام دوره آموزشی و پرداخت هزینه دوره ، پک آموزشی شامل جزوات و DVD های آموزشی برای کارآموزان ارسال می گردد. محتوای DVD ها شامل فیلم های کلاس های حضوری با کیفیت بالا و به صورت گلچین اساتید بوده و کارآموز با مشاهده این فیلم ها قادر به یادگیری عالی در خانه و در تایم های آزاد خواهد بود.

گواهینامه آموزشی برای این دوره

طبق روال آموزشگاه برای دوره های آموزشی حضوری و مجازی گواهینامه صادر می شود . هیچ تفاوتی مابین گواهینامه دوره های حضوری و مجازی وجود نداشته و امکان صدور سه نوع گواهینامه آموزشی برای کارآموزان میسر می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد گواهینامه های آموزشی با ما تماس حاصل فرمایید.

شرایط ثبت نام دوره  تکنسین داروخانه تکمیلی یا پیشرفته

مرکز آموزش های تخصصی ایرکاس آموزشگاه آپادانا مجری برگزاری دوره های آموزشی تکنسین داروخانه در دوسطح مقدماتی و پیشرفته برای دانشجویان و علاقمندان به این رشته می‌باشد. این دوره یکی از دوره‌های آموزشی پرمخاطب آپادانا بوده و به دلیل استقبال کارآموزان، دوره تکنسین داروخانه تکمیلی نیز آماده برگزاری می‌باشد. کارآموزان در این دوره با مباحث تکمیلی نسخه‌خوانی و نسخه‌پیچی داروهای خاص، سیستم‌های بیمه و غیره آشنا خواهند شد. این دوره ویژه کارآموزانی است که دوره نسخه‌پیچی را گذرانده و درصدد دستیابی به مراحل حرفه‌ای در این شغل و مهارت می‌باشند. علاوه بر این یکی از پیش‌نیازهای این دوره آشنایی کامل با کامپیوتر می‌باشد که می‌توانید برای دستیابی به این مهم، در دوره مهارت‌های رایانه ICDL مجتمع آموزشی آپادانا شرکت فرمایید.

سرفصل‌های دوره تکنسین داروخانه تکمیلی یا پیشرفته

  • آشنایی با داروهای خاص و تایید نسخ خاص و تک قلمی در سیستم بیمه
  • ثبت و تایید نسخ کاغذی و آنلاین
  • ثبت فاکتور شرکت های دارویی
  • فعال سازی بارکدهای دارویی غیر فعال
  • محاسبه درصد بیمه نسخ خاص(شیمی درمانی، ام اس و غیره)
  • مدیریت انبار و موجودی داروخانه
  • نرم افزار داروخانه پیشرفته (تعریف پزشک، دارو، کد بیمه و… جدید)