×

ساخت دستگاه نوار قلبی

خانه » آخرین اخبار » ساخت دستگاه نوار قلبی
09 آگوست 2023
Rate this post

انقباض و انبساط عضلات قلب که فشار خون مناسب جهت به حرکت در آوردن خون در بدن را تامین می کند، توسط یک سیستم مستقل الکتریکی صورت می گیرد که یکی از نشانه های سلامت قلب، عملکرد بدون نقص این سیستم است. برای بررسی این سیستم الکتریکی نیاز است تا چگونگی انتشار سیگنال های الکتریکی بررسی شود.

دستگاه نوار قلب چیست؟

الکتروکاردیوگرام یا ECG منحنی ای از فعالیت های قلب است که توسط دستگاهی به نام الکتروکاردیوگراف ثبت می شود. این دستگاه الکترود هایی دارد که با نصب روی نواحی مشخصی از پوست می توانند پیام های الکتریکی انقباض قلب را دریافت و روی کاغذ ثبت کنند. منحنی ثبت شده از سه موج P, T و QRS تشکیل می شود.(ساخت دستگاه نوار قلب)

نکات ایمنی هنگام استفاده از ECG:

بهتر است فرد بدور از دسترس بوده و وعده غذایی سنگین نخورده باشد.اتاق نوار قلب باید گرم باشد تا وی دچار لرزش بدن نشود، زیرا لرزش بدن( چه عمومی یا در اثر سرما) روی نوار قلب تاثیر منفی گذاشته و به اصطلاح پارازیت ایجاد می‌کند.موهای بلند سینه نیز مانع ثبت صحیح نوار قلب می‌شوند.نوار قلب هیچ‌گونه برق یا جریان الکتریسته ای به بیمار القا نمی‌کند.فرد باید ساعت و سایر لوازم فلزی خود را در بیاورد.(نحوه ساخت دستگاه نوار قلب)

ساخت دستگاه نوار قلبی

نحوه عملکرد دستگاه نوار فلبی

نحوه عملکرد دستگاه نوار قلب یا دستگاه الکتروکاردیوگرام به این صورت می باشد که قلب تکانه های الکتریکی تولید کرده که توسط گیرنده های منتهی به دیوار قفسه سینه قابل تشخیص می باشد. سپس با عملکرد این دستگاه و تفسیر نمودار پزشک می تواند در مورد ضربان قلب، ریتم و همچنین جریان خون به بطن ها، البته به طور غیر مستقیم، اطلاعاتی را کسب کند.در بسیاری از بیماران، آریتمی ‌های قلب دایمی نیست. ممکن است به هنگام مراجعه بیمار به مطب، نوار قلب ECG کاملا طبیعی باشد ولی با خروج بیمار از مطب و در حین زندگی روزمره آریتمی خود را نشان دهد.

گاهی ممکن است برای تعیین شدت و اهمیت آریتمی یا ارتباط آن با علایم بیمار لازم باشد نوار قلب ECG بیمار برای مدت طولانی بررسی شود. در این موارد از روشی به نام هولتر Holter استفاده می‌شود.هولترهای موجود با کابل به بدن بیمار وصل شده و انجام فعالیت‌ های روزانه را برای بیمار سخت می‌کنند. از طرف دیگر برای خواندن نوار قلب‌ های ذخیره شده و بازبینی آنها توسط متخصص قلب، بیمار باید به کلینیک مراجعه کند. علاوه بر این ظرفیت حافظه آنها محدود بوده و احتمال از دست رفتن آریتمی‌ های نادر در آنها خیلی بالاست.(آموزش تعمیر تجهیزات پزشکی در تبریز)

در چه مواردی گرفتن نوار قلب یا الکتروکاردیوگرام ضروری است

نوار قلب به پزشک شما کمک خواهد کرد تا علت علائم را همراه با نوع درمان ممکن تشخیص دهد. نوار قلب یک آزمایش بدون دردسر و بدون درد با نتایج سریع است. در طول گرفتن نوار قلب، سنسورها (الکترودها) که می‌توانند فعالیت الکتریکی قلب را تشخیص دهند.اگر شما علائم یا نشانه‌هایی از مشکلات قلبی را داشته باشید، ممکن است پزشک برای شما یک نوار قلب تجویز کند. گرفتن نوار قلب در موارد زیر توصیه می‌شود: آنژین صدری یا درد در قفسه سینه،مشکل تنفس،احساس خستگی یا ضعف،تپش قلب،احساس درد در قلب(نحوه ساخت دستگاه نوار قلب)

معرفی مجتمع آموزشی آپادانا

آموزش های حضوری در شهر تبریز و به صورت تئوری و عملی در مجهز ترین مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهر تبریز در دو شعبه فعال انجام می گیرد. به کارآموزان دوره پک های آموزشی شامل جزوات و DVD های آموزشی به صورت رایگان اعطا می شود.

کارآموزان پس از سپری کردن این دوره آماده ورود به بازار کار بوده که در این زمینه نیز راهنمایی و هدایت می شوند. علاوه بر این خدمات پشتیبانی بعد از دوره توسط اساتید مجرب مجتمع آموزشی آپادانا به رایگان صورت می پذیرد.

آموزش های مجازی (غیر حضوری) از طریق ارسال پک آموزشی شامل فیلم های ویرایش شده کلاس های حضوری به همراه فایل ها و جزوات آموزشی و پشتیبانی تلفنی اساتید و صدور گواهینامه با ارسال پستی انجام می گیرد.

ساخت دستگاه نوار قلبی