×

رشته مهندسی پزشکی

خانه » آخرین اخبار » رشته مهندسی پزشکی
09 آگوست 2023
Rate this post

در مهندسی پزشکی با تلفیقی از علوم مهندسی برطرف کردن نیازهای پزشکی در زمینه ساخت و نگهداری تجهیزات و نیز ساخت ابزارهای پزشکی برای کاربردهای پیشگیری،تشخیص و درمان بیماری‌ها مد نظر است.با مطالعه این مقاله بیشتر با رشته مهندسی پزشکی آشنا خواهید شد.(رشته مهندسی پزشکی)

رشته مهندسی پزشکی

این رشته ترکیبی از دو گروه ریاضی و تجربی است. مهندسی و پزشکی همکاری خوبی در کمک به بیماران و پزشکان داشته است و در این راه گام های مفیدی برداشته شده که بسیاری از خبرهای آن را در رسانه های شنیده اید. بخاطر گسترش روز افزون سیستم های مهندسی در حیطه بهداشتی و پزشکی، تربیت و وجود نیروی انسانی متخصص و متبحر که آشنا به وسایل و تجهیزات پزشکی امری ضروریست.(رشته مهندسی پزشکی)

گزینه‌های شغلی برای فارغ التحصیلان رشته‌ی مهندسی پزشکی

علاوه بر نقش‌های فنی (مانند تحقیق و توسعه، توسعه‌ی فرآیند، توسعه‌ی محصول، QC / QA و امور نظارتی، فارغ التحصیلان رشته‌ی مهندسی پزشکی به عنوان مشاور بازاریابی و مشاوران مدیریت در صنعت نیز فعالیت می‌کنند. فارغ التحصیلان رشته‌ی مهندسی پزشکی بسته به تخصص و مهارت‌های فردی‌شان می‌توانند در شاخه‌های مختلفی صاحب تخصص شوند. به عنوان مثال، اگر می‌خواهید در زمینه‌ی کلینیکی (مراقبت مستقیم از بیمار یا تحقیقات بالینی) کار کنید، می‌توانید بعد از اتمام دوره‌ی کارشناسی مهندسی پزشکی، رشته‌ی پزشکی را در مقطع کارشناسی ارشد دنبال کنید.(آشنایی با رشته مهندسی پزشکی)

رشته مهندسی پزشکی

تفاوت بین رشته‌ی مهندسی پزشکی و علوم زیست پزشکی

مهندسان پزشکی در زمینه‌ی ابزار دقیق و مهندسی و تجهیزات پزشکی کار می‌کنند. در حالی که دانشمندان زیست پزشکی بیشتر روی علوم زیست شناختی و حیات، و شیمی پزشکی تمرکز دارند.دانشمندان زیست پزشکی معمولاً در آزمایشگاه فعالیت می‌کنند. آنها نمونه‌های بیولوژیکی (خون، ادرار، سلول‌ها، و بافت‌ها) را کنترل می‌کنند و از طیف گسترده‌ای از تجهیزات آزمایشگاهی اعم از لوله‌های آزمایش و پیپت‌ها گرفته تا رایانه‌ها و تجهیزات سلامتی فناوری استفاده می‌کنند.(رشته مهندسی پزشکی)

حقوق و درآمد مهندسی پزشکی

رشته مهندسی پزشکی در تمام دنیا از حقوق و درآمد بسیار مناسبی برخوردار است. اما در ایران شاید این رشته زیاد مورد توجه قرار نگرفته است، زیرا داوطلبان و دانش‌آموزان اطلاعات کمی از این رشته دارند. در حالت کلی می‌توان گفت درآمد این رشته بسیار مناسب است اما نه در حد رشته‌های پزشکی و داروسازی.(درآمد رشته مهندسی پزشکی)

معرفی مجتمع آموزشی آپادانا

آموزش های حضوری در شهر تبریز و به صورت تئوری و عملی در مجهز ترین مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهر تبریز در دو شعبه فعال انجام می گیرد. به کارآموزان دوره پک های آموزشی شامل جزوات و DVD های آموزشی به صورت رایگان اعطا می شود.کارآموزان پس از سپری کردن این دوره آماده ورود به بازار کار بوده که در این زمینه نیز راهنمایی و هدایت می شوند. علاوه بر این خدمات پشتیبانی بعد از دوره توسط اساتید مجرب مجتمع آموزشی آپادانا به رایگان صورت می پذیرد.

آموزش های مجازی (غیر حضوری) از طریق ارسال پک آموزشی شامل فیلم های ویرایش شده کلاس های حضوری به همراه فایل ها و جزوات آموزشی و پشتیبانی تلفنی اساتید و صدور گواهینامه با ارسال پستی انجام می گیرد.