×

دوره های شبکه در تبریز

خانه » جدیدترین رویداد ها » دوره های شبکه در تبریز
11 آگوست 2023
Rate this post

همانطور که اینترنت هر روزه تکامل پیدا می کند شبکه های کامپیوتری هم بزرگ و بزرگ تر شده و اهمیت آموزش امنیت شبکه به یکی از مهم ترین فاکتورها برای کمپانی های بزرگ تبدیل می شود. (دوره های شبکه در تبریز)

دوره های شبکه در تبریز

در دنیای امروز که تمام کارها توسط کامپیوتر ها انجام میشود لازم است تا توسعه سیستمی در شرکت ها برقرار شود. به طور کلی در شرکت هایی که بیش از ۲ کامپیوتر دارند لازم است شبکه ایجاد شود و متخصص شبکه در این شرکت ها وجود داشته باشد. شبکه‌ها در واقع ارتباط میان کامپیوترها و وسایل جانبی یک شرکت هستند. شبکه‌ها گاهی می‌توانند به بزرگی زیرساخت های IT یک کشور باشند و یا به کوچکی یک شرکت کامپیوتری کوچک. داشتن یک شبکه درست میتواند صرفه جویی در هزینه ها را به دنبال داشته باشد. (دوره های شبکه در تبریز)

شبکه چیست؟

در دهه‌ ۶۰ میلادی آژانس پروژه‌های تحقیقاتی پیشرفت (ARPA)، بودجه‌ای را به منظور طراحی شبکه‌ی آژانس تحقیقانی پیشرفته(ARPANET)  برای وزارت دفاع ایالات متحده‌ی آمریکا اختصاص داد. این اولین شبکه‌ی رایانه‌ای در جهان بود. در ابتدا شبکه‌‌ها به شکل سازمانی و اختصاصی بود و بعد از گذشت زمان و با افزایش درخواست،‌ در دسترس عام قرار گرفتند. (آموزش شبکه های کامپیوتر در تبریز)

مجموعه‌ای از سیستم‌های مستقل از هم که به وسیله‌ی یک رسانه‌ی انتقال با یکدیگر به تبادل داده‌ می‌پردازند شبکه را تشکیل می‌دهند. در این‌جا منظور ما از سیستم‌های مستقل این است که هر سیستمی جدا از شبکه نیز به تنهایی کارایی دارد. در شبکه‌های کامپیوتری به هر کدام از سیستم ‌ها Node هم گفته می‌شود.  Nodeها می‌توانند شامل کامپیوترهای شخصی، تلفن‌ها، پرینت سرورها و دیگر سخت‌افزارهای مرتبط با شبکه باشند. شبکه‌ها برای انتقال داده از رسانه‌های انتقال متفاوت، و از پروتکل‌های ارتباطی به منظور سازماندهی ترافیک شبکه، مقیاس‌بندی شبکه، وضعیت جغرافیایی شبکه و اهداف سازمانی استفاده می‌کنند.(دوره های شبکه در تبریز)

انواع شبکه‌های کامپیوتری

peer- to –peer Networks : شبکه های peer- to –peer  که ساده ترین شکل شبکه است و بین تک تک کامپیوترهای موجود در آن مسیر ارتباطی مستقل وجود دارد. در این شبکه ها تمام کامپیوترها در یک رتبه قرار دارند و می توانند هم سرویس گیرنده و هم سرویس دهنده باشند و خود سیستم ها مسئول نگهداری حسابهای کاربران و تنظیمات امنیتی هستند و می توانند برخی از منابع شان را به اشتراک گذاشته و یا از دسترسی به برخی منابع خود جلوگیری کنند و همچنین می توانند از منابع اشتراک گذاری شده دیگر کامپیوترهای شبکه استفاده کنند. (دوره های شبکه در تبریز)

راه اندازی و نگهداری چنین شبکه هایی از دیگر انواع آن ارزان تر است اما از انعطاف پذیری کمی برخوردار است و گسترش و تغییر اجزای آن مشکل است.

 :Server/ Client در این شبکه ها، تفاوت بسیار زیادی با شبکه های peer- to –peer وجود دارد. معماری این شبکه ها بگونه ای می باشد که اطلاعات در کامپیوترهای پرقدرتی به نام Server یا سرویس دهنده نگهداری می شود و کابران که به آنها Client یا مشتری گفته می شود، به منابع مورد درخواست خود حتی از فاصله های بسیار دور دسترسی پیدا می کنند و اتصال مابین آنها از طریق شبکه انجام می شود. (دوره های شبکه در تبریز)

Client ها نمی توانند بصورت مستقیم منابع خود را برای دیگران به اشتراک بگذارند، بلکه باید برای اشتراک گذاری منابع از Server  بعنوان واسط استفاده کنند. Server تنها به Client های شبکه که از مجوز لازم برخوردارند امکان دسترسی به منابع مشترک را می دهد.

در واقع هیچ دسته بندی مشخص و پذیرفته شده ای که بتواند تمام انواع شبکه های کامپیوتری را در خود جای دهد وجود ندارد، اما می توان برای این منظور دو عامل مهم را در نظر گرفت.

تکنولوژی انتقال و اندازه ی شبکه. (آموزشگاه کامپیوتر در تبریز)

در مورد تکنولوژی انتقال که امروزه دو تکنولوژی انتقال بیشتر گسترش یافته و کاربرد دارند.

ارتباطات پخشی یا ( Broadcast) و ارتباطات هم مرتبه یا ( peer- to –peer ).

در مورد شبکه های peer- to –peer قبلا توضیحاتی داده شد.

و اما در رابطه با اندازه ی شبکه, شبکه های کامپیوتری شامل دسته بندی زیر هستند. (آموزش کامپیوتر در تبریز)

  • شبکه های محلی LAN: Local Area Network
  • شبکه ی شهری MAN: Metropolitan Area Network
  • شبکه ی گسترده WAN: Wide Area Network
  • شبکه های بی سیم(Wireless Network)

آموزش حضوری این دوره

آموزش های حضوری در شهر تبریز و به صورت تئوری و عملی در مجهز ترین مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهر تبریز در دو شعبه فعال انجام می گیرد. به کارآموزان دوره پک های آموزشی شامل جزوات و DVD های آموزشی به صورت رایگان اعطا می شود.

کارآموزان پس از سپری کردن این دوره آماده ورود به بازار کار بوده که در این زمینه نیز راهنمایی و هدایت می شوند. علاوه بر این خدمات پشتیبانی بعد از دوره توسط اساتید مجرب مجتمع آموزشی آپادانا به رایگان صورت می پذیرد.

آموزش مجازی یعنی چه؟

به طور خلاصه آموزش مجازی یا غیر حضوری یعنی اینکه در خونه بمونی هر وقت تایم آزاد داشتی و تونستی DVD های آموزشی ارسالی مارو نگاه کنی تمرین کنی و اشکالاتت رو از اساتید مجتمع آپادانا بپرسی.

داخل پک های آموزشی ارسالی چیه؟

بعد از ثبت نام دوره آموزشی و پرداخت هزینه دوره ، پک آموزشی شامل جزوات و DVD های آموزشی برای کارآموزان ارسال می گردد. محتوای DVD ها شامل فیلم های کلاس های حضوری با کیفیت بالا و به صورت گلچین اساتید بوده و کارآموز با مشاهده این فیلم ها قادر به یادگیری عالی در خانه و در تایم های آزاد خواهد بود.

گواهینامه آموزشی برای این دوره

طبق روال آموزشگاه برای دوره های آموزشی حضوری و مجازی گواهینامه صادر می شود . هیچ تفاوتی مابین گواهینامه دوره های حضوری و مجازی وجود نداشته و امکان صدور سه نوع گواهینامه آموزشی برای کارآموزان میسر می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد گواهینامه های آموزشی با ما تماس حاصل فرمایید.

گواهینامه آموزشی برای این دوره

طبق روال آموزشگاه برای دوره های آموزشی حضوری و مجازی گواهینامه صادر می شود . هیچ تفاوتی مابین گواهینامه دوره های حضوری و مجازی وجود نداشته و امکان صدور سه نوع گواهینامه آموزشی برای کارآموزان میسر می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد گواهینامه های آموزشی با ما تماس حاصل فرمایید.

دوره های Network+

فناوری اطلاعات عرصه نوینی را به منظور پیشرفت افراد و جوامع در دنیای امروز به روی همگان گشوده است. بدون شک از دانش شبکه می توان به عنوان یکی از مهم ترین این تخصص ها نام برد. کسب مهارت در زمینه Network+ و به تبع آن مهارت در پیاده سازی و اجرای شبکه های پایه به رفع مشکلات سازمان ها در این حوزه کمک شایانی می کند. آموزش این مهارت به عنوان پیش نیاز کلیه دوره های تخصصی شبکه به شما کمک خواهد کرد تا به عنوان تکنیسین شبکه، جهت ورود به بازار کار و نیز دوره های تخصصی تر شبکه از جمله دوره های مایکروسافت، سیسکو، لینوکس و امنیت شبکه آماده شوید.

دوره های مایکروسافت

دوره های آموزشی شرکت مایکروسافت، دوره MCSE به آموزش شبکه در بستر نرم افزاری و راه اندازی شبکه های کامپیوتری با استفاده از سیستم عامل های مایکروسافت ( win Server 2012 ) و راه اندازی سرویس های مختلف در این سیستم عامل ها و مدیریت کاربران در سطوح دسترسی مختلف ، می پردازد.

دوره های سیسکو

دوره های آموزشی شرکت سیسکو، به راه اندازی شبکه های کامپیوتری در بستر سخت افزاری می پردازند ، طراحی شماتیک و ساختاربندی فیزیکی شبکه و تنظیم و راه اندازی و نگهداری روترها و سوئیچ های سیسکو از مباحث مهم این دوره های آموزشی هستند. اولین کورس دوره های سیسکو و در حقیقت دروازه ورودی آن ، CCNA نام دارد ، پس از گذراندن این دوره می توانید دوره های حرفه ای تر سیسکو به نام CCNP را بگذرانید ، حرفه ای ترین و بالاترین سطح مدارک سیسکو نیز CCIE نام دارد که در ایران کمتر از ۵۰ نفر به این مدرک دست یافته اند . اساتید کندو از آن جمله می باشند و دارای مدرک CCIE در دوره های سیسکو و MCSE  در دوره های مایکروسافت می باشند.