×

توکن یا کوین؟ کدام قابل اعتماد تر است؟

خانه » آخرین اخبار » توکن یا کوین؟ کدام قابل اعتماد تر است؟
11 آگوست 2023
Rate this post

شرط عقل و احتیاط آن است که به‌جای آزمون خطا از قبل آموزش ببینیم. شاید از قبل‌ اصطلاح توکن و کوین را شنیده باشید، و از خود پرسیده باشید آیا توکن همان کوین است؟ چه تفاوتی بین توکن و کوین وجود دارد؟ (توکن یا کوین؟ کدام قابل اعتماد تر است؟)

کوین چیست؟

کوین یا دیجیتال کوین (Digital Coin)، پول دیجیتالی یا یک معادل دیجیتالی پول است که با استفاده از تکنیک‌های رمزگذاری ایجاد شده است و در طی زمان میزان ارزش را ذخیره می‌کند. هر کوین بخشی از شبکه بلاکچین خود از قبیل بیت کوین، اتر و لایت کوین است. بیت‌کوین مشهورترین پول دیجیتال است که مبتنی بر تکنولوژی بلاک‌چین می‌باشد. می‌توان گفته که هر کوین با هدف خاصی ایجاد شده و آن را دنبال می‌کند. برای مثال برطرف کردن نیاز به واسط سوم در تراکنش‌های مالی از اهداف بلاکچین بیت‌کوین می‌باشد. (توکن یا کوین؟ کدام قابل اعتماد تر است؟)

در زنجیره بلاکچین، داده‌ها به طور جمعی ذخیره و بین شرکت‌کنندگان شبکه بلاک چین به اشتراک گذاشته می‌شوند. تکنولوژی بلاک چین موجب شفافیت تراکنش‌ها و کاهش احتمال کلاهبرداری می‌شود. برخی از کوین‌ها مبتنی بر پروتکل اصلی بیت کوین هستند مثل لایت کوین و برخی دیگر بر روی بلاک چین فعالیت می‌کنند مانند ارز ریپل و مونرو (آموزش ارز دیجیتال در تبریز)

از جمله ویژگی‌های کوین‌ها که با پول مشترک هستن عبارتند از:

  • قابل‌تعویض‌اند
  • قابل‌تقسیم‌اند
  • قابل‌پذیرش‌اند
  • قابل‌انتقال‌اند
  • ماندگار هستند
  • و عرضه محدودی دارند (دوره ارز دیجیتال در تبریز)

از مشخصه‌های اصلی کوین‌ها می‌شه به موارد زیر اشاره نمود

  • به بلاک‌چین باز عمومی متصل‌اند: به هرکسی این امکان داده می‌شود که به شبکه بپیوندد و در آن شرکت کند.
  • قابلیت ارسال، دریافت و استخراج دارند.

کجاها می‌شه از کوین استفاده کرد؟

می‌توان کارکردهای کوین‌ها (coin) رو به چند بخش تقسیم کرد؛

  1. استفاده‌های پولی:

می‌توان از کوین‌ها برای خرید کالاها و خدمات و همچنین پرداخت‌ها استفاده نمود، برای مثال می‌توان بهای خرید کالا یا خدمتی را با بیت‌کوین پرداخت کرد.

  1. استفاده بر روی شبکه اتریوم:

می‌توان از شبکه اتریوم برای انجام معاملات خود استفاده کرد.

  1. امکان رأی‌دهی:

اگر شما هر ارز دیجیتالی داشته باشید، می‌توانید در خصوص تصمیمات شبکه آن ارز دیجیتال مشارکت کنید. (آموزش تحلیل تکنیکال در تبریز)

توکن چیست؟

توکن دارایی دیجیتالی است که بر روی یک شبکه بلاک چین که از قبل وجود دارد، ایجاد می‌شوند و می‌تواند به عنوان یک روش پرداخت (در یک پروژه خاص)، عملکردهایی مشابه با کوین‌ها را انجام دهد. بسیاری از توکن‌ها در سایه قراردادهای هوشمند، بر روی شبکه اتریوم ساخته می‌شوند. توکن هایی که بر روی این پلتفرم ایجاد می‌شوند به توکن ERC۲۰ مشهور هستند. با این حال، نئو، Waves  و Lisk نیز همانند اتریوم، قابلیت میزبانی توکن‌ها را دارند. برای مثال توکن هایی که بر روی پلتفرم نئو ایجاد می‌شوند به توکن های NEP-۵ مشهور می‌باشند. (آموزش کیف پول دیجیتال در تبریز)

از آن‌جا که اتریوم بلاک چین مخصوص به خودش را دارد، پس یک کوین است. هم‌چنین، از این مسئله این‌چنین می‌توان نتیجه گرفت که اگر شما کیف پول دیجیتالی داشته باشید که از اتریوم پشتیبانی می‌کند، تمام دارایی‌های که از بلاک چین اتریوم استفاده می‌کنند، از جمله توکن‌های ERC۲۰، با کیف پول شما سازگار هستند. (توکن یا کوین؟ کدام قابل اعتماد تر است؟)

کارکردهای توکن

برخی از موارد استفاده احتمالی و قطعی توکن به شرح زیر است که ممکن است این فهرت در آینده پربارتر شود.

  • از توکن می‌توان به عنوان یک روش پرداخت استفاده کرد. (در مواردی که طرفین بر سر پرداخت از طریق توکن توافق کرده‌اند.)
  • مالکیت دارایی دیجیتال (ملک، محصولات، سهام و غیره)
  • حسابداری برای اقدامات دیجیتالی
  • پاداش‌دهی به مشارکت‌کنندگان در یک شبکه
  • اطمینان از امنیت شبکه
  • ایجاد مدخل برای خدمات اضافی
  • فراهم‌کردن تجربه کاربری ارتقایافته

چند نوع توکن وجود دارد؟

  1. توکن‌های کاربردی

توکن‌های کاربردی، خدمات خاصی را ارائه می‌کنند که فقط در شبکه خودشان قابل استفاده است. به طور مثال توکن Vethor که بر بستر بلاکچین Vechain فعالیت می‌کند، به عنوان کارمزد و سوخت شبکه استفاده می‌شود. (توکن یا کوین؟ کدام قابل اعتماد تر است؟)

اکثر توکن‌ها از نوع توکن کاربردی هستند و امکان دسترسی به کالا و یا خدماتی در یک حوزه، پروژه و یا فعالیتی خاص را می‌دهند.

  1. توکن‌های امنیتی

بعضی از توکن‌ها به عنوان حق مالکیت فرد بر یک دارایی دیجیتالی یا غیر دیجیتالی استفاده می‌شوند. این دارایی می‌تواند سهام یک شرکت باشد یا سند اشتراک در مالکیت یک خانه. توکن کاربردی در اثر افزایش نگرانی‌های دولت‌ها بر سر نظارت بر دارایی‌ها شکل گرفت. توکن‌های امنیتی (Security Token) که به آن‌ها توکن اوراق بهادار هم گفته می‌شود، حق توزیع دارایی را در اختیار افراد قرار می‌دهد. (توکن یا کوین؟ کدام قابل اعتماد تر است؟)

  1. توکن معاملاتی

یکی از انواع رایج توکن‌ها، توکن‌های معاملاتی (Transaction Token) است. این توکن‌ها اغلب مانند ارزهای سنتی عمل می‌کنند و برای خرید و فروش کالا و خدمات مناسب هستند. استیبل کوین‌هایی مانند دای (Dai) یا تتر از جمله این توکن‌ها هستند.

  1. توکن حاکمیتی

داشتن این توکن حاکمیتی برای کاربر جهت مشارکت در شبکه حق ایجاد می‌کند. برای مثال رمزارز کامپ  (COMP)، رمز ارزی بر بستر اتریوم است که امکان وام دهی را برای کاربران فراهم می‌کند. این توکن، یک پروژه دی فای (DeFi) است که در سال ۲۰۲۰ آغاز به فعالیت کرد.

دسته‌بندی توکن‌ها صرفاً برای آسان‌تر کردن فهم روش کار آن‌ها است و لزوماً هر توکن، در یکی از این دسته‌بندی‌ها قرار نمی‌گیرد یا ممکن است در دو دسته‌بندی تعریف شود. (توکن یا کوین؟ کدام قابل اعتماد تر است؟)

تفاوت کوین و توکن

در تفاوت کوین و توکن باید گفت که کوین‌ها، ارزهایی هستند که می‌توانند برای خرید و فروش مورد استفاده قرار گیرند و فقط شیوه‌ای از پرداخت هستند. درحالی که، توکن‌ها می‌توانند بیانگر سهم یک شرکت باشند، دسترسی به محصول یا خدمتی خاص و بسیاری از کارکردهای دیگر را فراهم کنند.

می‌توان یک توکن را با کوین خریداری کرد اما برعکس آن امکان‌پذیر نیست. کوین‌ها به طور مستقل عمل می‌کنند، در حالی که توکن ها تنها برای یک پروژه خاص کاربرد دارند.

توکن یا کوین؟ کدام قابل اعتماد تر است؟

بهتر است قبل از هر تصمیم سرمایه گذاری در بازار ارز دیجیتال از موضوع ریسک بسیار زیاد در این بازار مطلع شد. باید دقت نمود که ممکن است در اخبار با اعداد ۱۰۰% و یا حتی ۳۰۰% افزایش قیمت در کمتر از ۲۴ ساعت مواجه شویم، اما نباید فراموش کرد که مفهوم ریسک یک چاقوی دو لبه است و ممکن است به همان سرعتی که قیمت یک ارز رشد می‌کند، قیمت آن سقوط کند!

به صورت کلی تفاوت بسیار زیادی میان کوین ها و توکن ها وجود ندارد که بتوان به وسیله آن یک مرز برای اعتماد میان آن ها فرض کرد. به عنوان مثال توکن های بسیار معروفی را می توان نام برد که در رقابت با بسیاری از کوین ها برتری و محبوبیت بیشتری را کسب کرده اند و بر عکس میم کوین هایی که تنها یک قرارداد هوشمند ساده بر بستر یک بلاکچین ارزان هستند و سرمایه گذاری در آن ها هیچ تفاوتی با کلاه برداری و شرط بندی ندارد. (توکن یا کوین؟ کدام قابل اعتماد تر است؟)

آموزش حضوری این دوره

آموزش های حضوری در شهر تبریز و به صورت تئوری و عملی در مجهز ترین مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهر تبریز در دو شعبه فعال انجام می گیرد. به کارآموزان دوره پک های آموزشی شامل جزوات و DVD های آموزشی به صورت رایگان اعطا می شود.

کارآموزان پس از سپری کردن این دوره آماده ورود به بازار کار بوده که در این زمینه نیز راهنمایی و هدایت می شوند. علاوه بر این خدمات پشتیبانی بعد از دوره توسط اساتید مجرب مجتمع آموزشی آپادانا به رایگان صورت می پذیرد.

آموزش مجازی یعنی چه؟

به طور خلاصه آموزش مجازی یا غیر حضوری یعنی اینکه در خونه بمونی هر وقت تایم آزاد داشتی و تونستی DVD های آموزشی ارسالی مارو نگاه کنی تمرین کنی و اشکالاتت رو از اساتید مجتمع آپادانا بپرسی.

داخل پک های آموزشی ارسالی چیه؟

بعد از ثبت نام دوره آموزشی و پرداخت هزینه دوره ، پک آموزشی شامل جزوات و DVD های آموزشی برای کارآموزان ارسال می گردد. محتوای DVD ها شامل فیلم های کلاس های حضوری با کیفیت بالا و به صورت گلچین اساتید بوده و کارآموز با مشاهده این فیلم ها قادر به یادگیری عالی در خانه و در تایم های آزاد خواهد بود.

گواهینامه آموزشی برای این دوره

طبق روال آموزشگاه برای دوره های آموزشی حضوری و مجازی گواهینامه صادر می شود . هیچ تفاوتی مابین گواهینامه دوره های حضوری و مجازی وجود نداشته و امکان صدور سه نوع گواهینامه آموزشی برای کارآموزان میسر می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد گواهینامه های آموزشی با ما تماس حاصل فرمایید.

معرفی مجتمع آموزشی آپادانا

مرکز آموزش های تخصصی ایرکاس با سه شعبه فعال در تبریز مجری برگزاری دوره های آموزشی حضوری و غیرحضوری اشتغال محور در سراسرکشور می باشد. دوره‌های مهارتی آپادانا در زمینه‌های الکترونیک و مهندسی پزشکی، پزشکی و سلامت، کامپیوتر، امور مالی، حقوق و هنر به علاقمندان و دانشجویان ارائه می‌گردد.

دوره‌های پرمخاطب مجتمع آموزشی آپادانا

دپارتمان الکترونیک و مهندسی پزشکی: دوره تعمیر تجهیزات پزشکی، دوره تعمیر تجهیزات دندانپزشکی، دوره تعمیر بردهای الکترونیک، تعمیر تجهیزات تصویربرداری

دپارتمان پزشکی و سلامت: تکنسین داروخانه (نسخه‌پیچی، نسخه‌خوانی)، دستیاری دندانپزشک (منشی امور پزشکی)، امداد و نجات و کمک‌های اولیه، گیاهان دارویی، فن‌ورز پذیرش و نمونه‌گیری آزمایشگاه، مراقبت‌های پوست و استفاده از کرم‌ها، کاربری تجهیزات پوست، مو و زیبایی

دپارتمان مهندسی: برنامه‌نویسی پایتون مقدماتی و پیشرفته

دپارتمان مالی: حسابداری مقدماتی و پیشرفته، بورس، تابلوخوانی، تحلیل تکنیکال و فاندامنتال

دپارتمان حقوق: لایحه‌نویسی قضایی

دپارتمان کامپیوتر: مهارت‌های هفتگانه کامپیوتر (ICDL)، نرم‌افزار فتوشاپ، نرم‌افزار اتوکد، سالید، کتیا

مزایای شرکت در دوره‌های آموزشی مجازی ارزهای دیجیتال

  • پرداخت هزينه ناچيز آموزش مجازی در مقايسه با دوره هاي آموزشي حضوري
  • عدم نیاز به حضور فیزیکی
  • امکان حضور در دوره مجازی آموزشی از تمام نقاط ایران
  • امکان مرور چندباره مطالب توسط شرکت‌کنندگان
  • امکان برنامه ریزی شخصی برای شرکت‌کنندگان جهت مطالعه
  • دريافت گواهينامه معتبر (پست رایگان)

سوالات قبل از ثبت نام دوره آموزشی ارزهای دیجیتال

  • طول دوره: ۶۰ ساعت
  • محل برگزاری:  به صورت حضوری در محل آموزشگاه و به صورت مجازی با ارسال بسته های آموزشی و آزمون آنلاین اینترنتی و ارسال پستی گواهینامه آموزشی
  • نام برگزارکننده دوره:  آموزشگاه آپادانا
  • روز برگزاری: با هماهنگی آموزشگاه
  • زمان برگزاری: با هماهنگی آموزشگاه
  • مدرس دوره: تدریس توسط استاد مجرب و با سابقه
  • مدرک دوره: ارائه گواهي پايان دوره معتبر با كد رجيستري و قابليت استعلام

سوالات متداول

برای شرکت در این دوره باید چه چیزهایی بدانیم؟

  • برای شرکت در این دوره آموزشی، شما نیاز به هیچ پیش زمینه و دانشی ندارید. تمام آنچه نیاز دارید، به شما آموزش داده‌ خواهد شد

پس از شرکت در این دوره آیا می‌توان تریدر شد؟

  • بله. با شرکت در این دوره، شما دانش مورد نیاز یک تریدر حرفه‌ای برای تحلیل و ورود به بازار ارزهای دیجیتال را کسب خواهید کرد.

چرا باید در این دوره شرکت کنیم؟

  • چون میخواهیم در کنار درآمد ریالی، درآمد دلاری هم داشته باشیم.

سرفصل‌های دوره آموزشی ارزهای دیجیتال

  1. آشنایی با روش‌های ورود به بازار ارزهای دیجیتال
  2. انتخاب صرافی‌های معتبر
  3. اهرم‌های معاملاتی
  4. معاملات فیوچرز
  5. تحلیل تکنیکال
  6. آشنایی با ابزارهای ارزهای دیجیتال (تریدینگ ویو و…)
  7. معامله در بایننس کوینکس و …
  8. مدیریت سرمایه و روانشناسی بازار
  9. هارد فورک و سافت فورک‌ها
  10. خرید و فروش در سایت‌های ایرانی
  11. بررسی توکن‌ها و کوین‌ها و NFTها
  12. بررسی شاخص ترس و طمع

مزایای مجتمع آموزشی آپادانا

  • ارائه گواهی پایان دوره دو زبانه از کنسرسیوم ایرکاس به عنوان معتبرترین برند آموزشی کشور
  • ارائه گواهی پایان دوره از مجتمع آموزشی آپادانا
  • ارائه گواهی پایان دوره بین المللی از موسسات آموزشی معتبر
  • حضور اساتید بنام و برجسته در این مرکز
  • دارای مشاوران مجرب و متخصص در حوزه آموزش
  • فضای آموزشی مجهز به جدیدترین فناوری روز دنیا
  • استفاده از متد آموزشی روز دنیا بر اساس آموزش عملی و اشتغال‌محور
  • داشتن بالاترین ابزار و تجهیزات شبکه و مجهز بودن تمام سیستم‌های کامپیوتری به آخرین امکانات
  • دارای ایزو ۹۰۰۱ و ایزو ۱۰۰۱۵ در خصوص کیفیت و خدمات به مشتریان

آیا با توجه به تحریم‌ها شرکت دراین دوره برای ما ایرانی‌ها کاربردی است؟

  • بله، بازار ارزهای دیجیتال یکی از جذاب‌ترین بازارهای مالی جهان است و با توجه به ماهیت این ارزها، راه‌هایی برای ورود ایرانیان به این بازار وجود دارد.