×

آموزش معامله ارز دیجیتال؛ ترید چیست؟

خانه » وبلاگ » آموزش معامله ارز دیجیتال؛ ترید چیست؟
04 سپتامبر 2023
Rate this post

معامله کردن نیازمند تحلیل قیمت ارزهای دیجیتال در بازه‌های زمانی مختلف است (آموزش معامله ارز دیجیتال؛ ترید چیست؟) که مستلزم آن یادگیری دانش تحلیل تکنیکال و استفاده از تحلیل فاندامنتال است تا تریدر قادر به شناسایی فرصت‌هایی باشد که بازار در اختیارش قرار می‌دهد.

آموزش معامله ارز دیجیتال؛ ترید چیست؟

طبق تعریف اینوستوپدیا، زمانی که صحبت از ترید کردن یا معامله در بازارهای مالی می‌شود، منظور دادن چیزی (که می‌تواند پول یا ارز، یک دارایی، کالا، ارز دیجیتال و یا هر شیء دیگری باشد) و گرفتن چیز دیگری است. فرضاً کسی را در نظر بگیرید که بیت کوین می‌خرد تا آن را با امید افزایش قیمت در آینده به قیمت بالاتری بفروشد. در واقع او پول داده و بیت کوین خریده و در آینده بیت کوین را با پول مبادله خواهد کرد.

واژه‌ی ترید (Trade) در زبان انگلیسی به معنای معامله یا مبادله است. در دنیای بازارهای مالی از جمله بازار ارزهای دیجیتال از این واژه برای اشاره به خرید و فروش این رمزارزها استفاده می‌شود. همان‌طور که می‌دانید هدف از ترید و معامله‌ ارزهای دیجیتال کسب سود از این بازار پرنوسان است. بنابراین با داشتن استراتژی‌های مناسب می‌توان از این روش استفاده کرده و سود زیادی به دست آورد. (آموزش معامله ارز دیجیتال؛ ترید چیست؟)

از آنجایی که این ارزهای دیجیتال مجازی هستند و بر بستر اینترنت قرار دارند، پس برای انجام معاملات ارز دیجیتال به نرم افزارهای ارز دیجیتال نیاز داریم.

آموزش معامله ارز دیجیتال ترید چیست

تریدر کیست؟

تریدر یا معامله‌گر کسی است که در بازارهای مالی به دنبال خرید یا فروش هر نوع دارایی مالی است. این فعالیت می‌تواند از جانب شخص برای خود، فردی دیگر یا یک سازمان صورت پذیرد. تفاوت اساسی که بین یک تریدر و یک سرمایه‌گذار وجود دارد، مدت زمانی است که شخص دارایی‌ها را نگهداری می‌کند. سرمایه‌گذاران چشم‌انداز طولانی‌مدت را در نظر می‌گیرند اما تریدرها معمولاً به بازه‌های زمانی کوتاه علاقه‌مندند تا از روند‌ها کوتاه‌مدت کسب سود کنند. تریدرها خریدوفروش بیشتری در بازه زمانی یکسان نسبت به سرمایه‌گذاران انجام می‌دهند. (آموزش معامله ارز دیجیتال؛ ترید چیست؟)

معامله‌گران در بازار ارز دیجیتال به کسانی می‌گویند که در بازه‌های زمانی یک روزه تا چند ماهه به خریدوفروش و مبادله ارزهای دیجیتال مختلف می‌پردازند. اما سرمایه‌گذاران با نگاه بلندمدت، به دنبال نگهداری یک تا چند ساله ارزهای دیجیتال در کیف پول‌هایشان هستند.

استراتژی ‌های ترید

استراتژی ترید درواقع به نقشه‌ی راهی گفته می‌شود که شما به عنوان یک سرمایه‌گذار قصد دارید آن را دنبال کنید. هیچ استراتژی واحدی که به عنوان بهترین استراتژی شناخته شده باشد وجود ندارد و هر کدام از این استراتژی‌ها مزایا و معایب خود را دارند.

مهم نیست که شما کدام استراتژی را دنبال می‌کنید، همین که یک استراتژی داشته باشید خود از اهمیت بالایی برخوردار است. داشتن یک استراتژی باعث می‌شود که برای خود هدف داشته باشید و نگذارید که احساسات باعث تصمیم‌گیری اشتباه شود. (آموزش تریدینگ ارز دیجیتال در تبریز)

اگر بخواهیم ساده‌تر بگوییم استراتژی ترید به شما کمک می‌کند که تصمیم بگیرید روی چه ارزی ترید بزنید، چه موقع وارد آن شده و چه موقع خارج شوید و چیزهایی از این قبیل.

چگونه ترید کنیم؟

برای ترید ارز دیجیتال در ایران دو راه دارید: استفاده از صرافی‌های داخلی یا خارجی. صرافی‌های معتبر خارجی مثل بایننس ایران را در لیست تحریم‌های خود قرار داده‌اند و نمی‌توان بدون دور زدن تحریم‌ها در آن‌ها فعالیت داشت. با این حال ایرانی‌های زیادی هستند که به کمک نرم‌افزارهای تغییر هویت، حساب‌های کاربری خود در این صرافی‌ها را با ارسال تتر شارژ می‌کنند و سپس در آن‌ها به ترید می‌پردازند. استفاده از این روش برای افراد کم‌تجربه و تازه‌کار پیشنهاد نمی‌شود زیرا خطر بلوکه شدن حساب و از دست رفتن سرمایه وجود دارد. (آموزش معامله ارز دیجیتال؛ ترید چیست؟)

این افراد می‌توانند در صرافی‌ها ایرانی ثبت نام کرده و با شارژ حساب خود با ریال به راحتی به خریدوفروش ارزهای دیجیتال بپردازند. با این حال توجه داشته باشید که اگر قصد تریدهای طولانی مدت دارید، یعنی حدفاصل خرید با فروش یک ارز دیجیتال از چند هفته بیشتر است، بهترین کار این است که دارایی‌های خود را از حساب صرافی (چه ایرانی و چه خارجی) به یک کیف پول ارز دیجیتال منتقل کنید. با این کار حتی اگر مشکلی برای صرافی مورد نظر پیش بیاید ارزهای شما ایمن خواهند بود. (آموزش تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال در تبریز)

آموزش معامله ارز دیجیتال ترید چیست

ترید ارز دیجیتال

ترید یا مبادله ارزهای دیجیتال به استفاده مناسب از نوسان‌ آن‌ها، اخبار و رویدادهای مختلف و به کارگیری استراتژی‌های مبادلاتی برای کسب سود اطلاق می‌گردد. ابزار کار معامله‌گرها با سرمایه‌گذاران تفاوت‌های جزئی دارد. برای نمونه آن‌ها اغلب از صرافی‌های آنلاین برای خرید و فروش لحظه‌ای ارزهای دیجیتال یا تبدیل آن‌ها به یکدیگر استفاده می‌کنند، محل نگهداری دارایی‌های دیجیتالشان متفاوت است و در مقابل ریسک کاری که انجام می‌دهند نیز به تبع بیشتر است. (آموزش تریدینگ ارز دیجیتال در تبریز)

معامله کردن نیازمند تحلیل قیمت ارزهای دیجیتال در بازه‌های زمانی مختلف است که مستلزم آن یادگیری دانش تحلیل تکنیکال و استفاده از تحلیل فاندامنتال است تا تریدر قادر به شناسایی فرصت‌هایی باشد که بازار در اختیارش قرار می‌دهد. (آموزش معامله ارز دیجیتال؛ ترید چیست؟)

خرید و فروش ارزهای دیجیتال یا همان تریدینگ (Trading) انواع مختلفی دارد. نکته‌ای که در تمامی آن‌ها باید رعایت شود، عنصر اصلی معاملات یعنی صبر کردن است. همچنین هر کدام از سبک‌های مختلف باید برای مدت زمان قابل قبولی آزمایش شود تا مفید بودن یا نبودن آن در شما مشخص گردد. اما با این حال همیشه قیمت‌ها موافق تحلیل شما پیش نمی‌رود. کلید پیروزی در ترید کردن تعداد موفقیت‌های بالا نسبت به شکست‌های آن است.

گفتنی است که سبک مناسب خرید و فروش برای هرکس متفاوت است. نکته مهم دستیابی به سبکی است که در آن موفق هستید.

آموزش خرید و فروش ارز دیجیتال در صرافی داخلی

اگر حوصله‌ی این همه دردسر را ندارید و نمی‌خواهید سرمایه‌ی خود را در خطر بلوکه‌شدن قرار دهید می‌توانید از صرافی‌های معتبر داخلی هم استفاده کنید. درست است که تعداد ارزهای پشتیبانی‌شده توسط این صرافی‌ها کمتر است و امکانات کمتری هم دارند ولی با ترید در آن‌ها هم می‌توان سودهای خوبی به دست آورد.

در حال حاضر تقریباً همه‌ی صرافی‌های داخلی برای خریدوفروش ارز دیجیتال نیاز به تأیید هویت دارند. این یعنی بعد از اینکه در صرافی مدنظر خود عضو شدید قبل از اینکه بتوانید حساب خود را شارژ کرده و به ترید ارز دیجیتال بپردازید باید عکس خود را به همراه تصویر کارت ملی و کارت بانکی و یک دست نوشته برای صرافی ارسال کنید تا هویت‌تان تأیید شود. (آموزش معامله ارز دیجیتال؛ ترید چیست؟)

بعد از تأیید هویت می‌توانید به راحتی و با استفاده از کارت‌های عضو شتاب حساب خود را با پرداخت ریالی شارژ کنید و با همان ریال به ترید بپردازید. در آخر نیز هر موقع که خواستید می‌توانید ارزهای دیجیتال خود را فروخته و ریال دریافت کنید(دوره ارز دیجیتال در تبریز).

پیشنهاد ما به شما این است که برای تجربه تریدی خوب و امن به صرافی معتبر و محبوب  ارز تو ارز مراجعه نموده و به دور از هرگونه ترس و استرس به ترید ارز دیجیتال مد نظر خود بپردازید.

آموزش حضوری این دوره

آموزش های حضوری در شهر تبریز و به صورت تئوری و عملی در مجهز ترین مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهر تبریز در دو شعبه فعال انجام می گیرد. به کارآموزان دوره پک های آموزشی شامل جزوات و DVD های آموزشی به صورت رایگان اعطا می شود.

کارآموزان پس از سپری کردن این دوره آماده ورود به بازار کار بوده که در این زمینه نیز راهنمایی و هدایت می شوند. علاوه بر این خدمات پشتیبانی بعد از دوره توسط اساتید مجرب مجتمع آموزشی آپادانا به رایگان صورت می پذیرد.

آموزش معامله ارز دیجیتال ترید چیست

آموزش مجازی یعنی چه؟

به طور خلاصه آموزش مجازی یا غیر حضوری یعنی اینکه در خونه بمونی هر وقت تایم آزاد داشتی و تونستی DVD های آموزشی ارسالی مارو نگاه کنی تمرین کنی و اشکالاتت رو از اساتید مجتمع آپادانا بپرسی.

داخل پک های آموزشی ارسالی چیه؟

بعد از ثبت نام دوره آموزشی و پرداخت هزینه دوره ، پک آموزشی شامل جزوات و DVD های آموزشی برای کارآموزان ارسال می گردد. محتوای DVD ها شامل فیلم های کلاس های حضوری با کیفیت بالا و به صورت گلچین اساتید بوده و کارآموز با مشاهده این فیلم ها قادر به یادگیری عالی در خانه و در تایم های آزاد خواهد بود.

گواهینامه آموزشی برای این دوره

طبق روال آموزشگاه برای دوره های آموزشی حضوری و مجازی گواهینامه صادر می شود . هیچ تفاوتی مابین گواهینامه دوره های حضوری و مجازی وجود نداشته و امکان صدور سه نوع گواهینامه آموزشی برای کارآموزان میسر می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد گواهینامه های آموزشی با ما تماس حاصل فرمایید.

معرفی مجتمع آموزشی آپادانا

مرکز آموزش های تخصصی ایرکاس با سه شعبه فعال در تبریز مجری برگزاری دوره های آموزشی حضوری و غیرحضوری اشتغال محور در سراسرکشور می باشد. دوره‌های مهارتی آپادانا در زمینه‌های الکترونیک و مهندسی پزشکی، پزشکی و سلامت، کامپیوتر، امور مالی، حقوق و هنر به علاقمندان و دانشجویان ارائه می‌گردد.