×

آموزش تعمیرات برد الکترونیک

خانه » آموزش تعمیرات برد الکترونیک

آموزش تعمیرات برد های الکترونیک یکی از پر مخاطب ترین دوره های آموزشی آپادانا می باشد. آموزش تعمیرات برد الکترونیک در تبریز را می توان یکی از شاخه های جذاب. و پرطرفدار رشته الکترونیک دانست. که بسیاری از افراد علاقمند به فعالیت در این شاخه می باشند. (آموزش تعمیرات برد الکترونیک)

آموزشگاه آپادانا با هدف افزایش مهارت و توانایی تعمیرات برد الکترونیک. در افراد فارغ التحصیل سالهاست که این دوره را برگزار می نماید. فراگیران با گذراندن دوره تعمیرات برد الکترونیک. تبحرهای لازم در امر تعمیر برد لوازم خانگی ، پزشکی ، صنعتی و کامپیوتر و… آن را بدست می آورند. آشنایی با این حرفه فرصتی مناسب برای افرادیست. که به دنبال یک کار تمام وقت و یا نیمه وقت می باشند(دوره تعمیرات برد الکترونیک).

آموزش تعمیرات برد الکترونیک

آموزش تعمیرات برد الکترونیک در تبریز

همانطور که در جریان هستید امروزه با توجه نیاز بیشتر تعمیرکارن برای تعمیر برد بدلیل قیمت بالای برد ها تعمیرکاران را به این سمت سوق داده است که از لحاظ دانش علمی خود را ارتقا داده که بتوانند کسب درآمد بیشتری داشته باشند.

دردوره آموزش تعمیرات بردهای الکترونیکی ، ابتدا شما را با مبانی اولیه برق،الکترونیک عمومی ،شناخت کلیه قطعات روی سطح برد ،نحوه تست قطعات روی سطح برد،نحوه نقشه خوانی ،تعویض قطعات و … شما در این دوره بصورت کاملا تخصصی و عملی روی سطح برد کار کرده و نحوه عیب یابی آن را آموزش میبینید بطوری که در پایان دوره براحتی میتوانید برد های نظیر لباسشویی،ظرفشویی و … را تعمیر کرده و رفع عیب کنید.

دوره تعمیرات برد در تبریز

یکی از پرطرفدار ترین و کاربردی ترین دوره ها ، دوره آموزشی تعمیرات و عیب یابی برد الکترونیک در آموزشگاه فوق تخصصی برق و الکترونیک آپادانا می باشد . آموزشگاه فوق تخصصی برق و الکترونیک آپادانا،با تجهیز کردن کارگاه دوره آموزش تعمیرات و عیب یابی برد مطابق استاندارد های سازمان فنی وحرفه ای و از اساتیدی بهره میبرد  که تماما علاوه بر اینکه فارغ التحصیلان دانشگاه هستند ، چندین سال در بازار و صنعت مشغول به طراحی و همکاری در پروژه های مختلف میباشند(دوره تعمیر برد الکترونیک).

لذا  کارآموزانی که این دوره را به پایان می رسانند به راحتی میتوانند مدارک  فنی و حرفه ای را گرفته و با فراغی باز وارد بازار کار شوند و به کسب درآمد های عالی بپردازند . این دوره توسط اساتید خبره و کاملا عملی برگزار می شود به طوری که شخص در پایان دوره آموزشی کاملا مسلط به این دوره هست و میتواند پروژه های زیادی را  انجام دهد و به طور کلی به صورت تضمینی و به طور کامل این دوره را فرا میگیرید

آموزش تعمیرات برد الکترونیک

کلاس تعمیرات برد در تبریز

  • آشنایی با انواع وسایل اندازه گیری الکترونیکی و کار با آن ها ؛ شامل اسیلوسکوپ ؛ مولتی متر و …
  • قطعه شناسی و  روش تست قطعات الکترونیکی و الکتریکی
  • آشنایی با منابع تغذیه خطی و سوئیچینگ
  • آشنایی به مدار های کنترل و فرمان(ماسفتها ؛ رله ها ؛ درایورها و…)
  • اصول مونتاژ و دمونتاژ قطعات DIP/SMD
  • ترمیم برد و شناسایی بردهای تک لایه ؛ دو لایه و…
  • کار با دستگاه های انداره گیری ؛ شامل مولتی متر ؛ اسیلوسکوپ ؛ هیتر هوای گرم و هویه SMD
  • خرابی باتری ها و روش تست باتری و شوک دادن
  • ارائه راهکارهای عملی جهت تعمیر انواع برد

آموزش تعمیرات برد در تبریز

بسیاری از مدارهای الکترونیکی تخصصی که در صنعت استفاده می شوند، جایگزین های مدرنی ندارند. این دوره به شرکت کنندگان دانش و مهارت های لازم برای عیب یابی مدارهای الکترونیکی مانند اینها را در سطح جزء ارائه می دهد. همچنین مهارت ها و دانش لازم برای درک مدارهای الکترونیکی و انجام تعمیرات و اصلاحات در آنها را فراهم می کند. علاوه بر این در این دوره تعمیرات برد لوازم خانگی نیز آموزش داده می شود. جهت یادگیری تعمیرات لوازم خانگی در دوره تعمیرات لوازم خانگی در تبریز شرکت نمایید.

آموزش تعمیرات برد الکترونیک

رفع مشکلات اتصالات و شبکه‌های الکترونیکی

رفع مشکلات اتصالات و شبکه‌های الکترونیکی نیازمند توجه و دقت است. در زیر، چند راهنمایی برای رفع مشکلات اتصالات و شبکه‌های الکترونیکی را ارائه می‌دهم:

  1. بررسی اتصالات فیزیکی: ابتدا باید مطمئن شوید که اتصالات فیزیکی صحیح است. بررسی کنید که کانکتورها به درستی و به طور محکم وصل شده‌اند و هیچ پایه‌ای لغزش یا شکستگی ندارد. همچنین، بررسی کنید که سیم‌ها و کابل‌ها به درستی متصل شده‌اند و هیچ خطای سیم‌کشی و یا خرابی در آنها وجود ندارد.
  2. بررسی اتصالات الکتریکی: ممکن است مشکلات الکتریکی مانند نشتی جریان، کوتاهی یا اتصال نامناسب در اتصالات الکتریکی باعث عدم عملکرد صحیح شبکه‌ها و اتصالات شوند. بررسی کنید که تمام اتصالات الکتریکی به درستی و صحیح انجام شده است و هیچ مشکلی در جریان‌ها و اتصالات الکتریکی وجود ندارد.
  3. بررسی تنظیمات شبکه: در صورت استفاده از شبکه‌های کامپیوتری، ممکن است مشکلات مربوط به تنظیمات شبکه باعث عدم اتصال یا اتصال ناموفق شوند. بررسی کنید که تنظیمات IP، DNS، Gateway و Subnet درست و مطابق با نیازهای شبکه تنظیم شده باشند

مخاطبین دوره تعمیرات برد الکترونیک

  • تکنسین های الکترونیکی سطح ورودی
  • تکنسین های الکترونیک
  • برق کارخانه ها
  • نگهداری
  • مهندسان
  • فن آوری خدمات
  • هر کسی که دوست دارد نحوه عیب یابی الکترونیک را یاد بگیرد.

اهداف دوره آموزش تعمیرات برد الکترونیک

پس از اتمام دوره، شرکت کنندگان قادر خواهند بود

  • هنگام کار بر روی تجهیزات الکترونیکی اقدامات احتیاطی مناسب را اعمال کنید
    (اقدامات احتیاطی ضد الکتریسیته ساکن، خطرات شوک الکتریکی و غیره)
  • اجزای الکترونیکی را شناسایی کنید و مقادیر آنها را بخوانید
    (قطعات غیرفعال، ترانزیستورها، تنظیم کننده های ولتاژ، آی سی ها و غیره)
  • درک عملکرد قطعات الکترونیکی در مدارها
  • خواندن نمودار مدارهای الکترونیکی
  • از تجهیزات تست الکترونیکی برای تجزیه و تحلیل مدارها استفاده کنید
    (اسیلوسکوپ، پروب منطقی و غیره)
  • استفاده از یک رویکرد سیستماتیک برای عیب یابی
  • محدوده ای از خطاها را در سطح جزء تعیین کنید
    (بر روی طیف وسیعی از مدارهای الکترونیکی ساده تا پیچیده)

تشخیص خطاهای رایج در بردهای الکترونیکی

تشخیص خطاهای رایج در بردهای الکترونیکی از مراحل مهم و چالش‌برانگیز در فرایند تعمیرات الکترونیکی است. در زیر، تعدادی از خطاهای رایج در بردهای الکترونیکی را بررسی می‌کنیم:

  1. خطاهای تغذیه: ممکن است منابع تغذیه برد دچار خطا شده و ولتاژ‌ها یا جریان‌های نادرست تولید شوند. این مشکل می‌تواند ناشی از قطع شدن خطوط تغذیه، خطا در قسمت‌های منابع تغذیه (مثل ترانزیستورها، دیودها و کپاسیتورها) و یا مشکل در قطعات مرتبط با تغذیه باشد.
  2. خطاهای سیگنال: خطاهای سیگنال می‌توانند باعث تداخل و اشتباه در انتقال سیگنال‌های الکترونیکی شوند. مشکلات در قسمت‌های مرتبط با سیگنال مانند ترانزیستورها، مقاومت‌ها، کانکتورها و تراشه‌ها ممکن است باعث ایجاد خطا در انتقال داده‌ها یا عملکرد نادرست برد شوند.
  3. خطاهای قدرت: مشکلات مرتبط با قدرت شامل خطاهایی مانند نوسانات ولتاژ، جریان‌های نامتناسب، نوسانات فرکانس و مشکلات در قطعات قدرت مانند ترانس‌ها، دیودها و مکث‌ها می‌شوند.
  4. خطاهای ترمو: خطاهای مرتبط با حرارت می‌توانند باعث ایجاد مشکلات در بردهای الکترونیکی شوند. این مشکلات ممکن است ناشی از ترموکوپل‌ها، ترانزیستورها، کانکتورها و یا خطوط ارتباطی باشند.

در آموزش تعمیر برد الکترونیک چی چیزی یاد می گیرید

داوطلبان دوره آموزشی عیب یابی الکترونیکی، عملکرد مدارهای پیچیده را که دارای تایمرهای آی سی، گیت های منطقی و غیره هستند، بررسی می کنند. ۱۰ مورد از این بردها با ایرادات مختلف وجود دارد و داوطلبان می توانند مهارت های عیب یابی خود را در این مورد تمرین کنند.داوطلبان دوره آموزشی عیب یابی الکترونیکی، عملکرد مدارهای پیچیده را با مقایسه کننده های ولتاژ، آی سی های درایور نمایشگر چندگانه، گیت های منطقی و غیره بررسی می کنند. ۱۰ مورد از این بردها با ایرادهای مختلف وجود دارد و داوطلبان می توانند مهارت های عیب یابی خود را روی آنها تمرین کنند.

آموزش تعمیرات برد الکترونیک