×

آموزش برنامه نویسی کودکان در تبریز

خانه » جدیدترین رویداد ها » آموزش برنامه نویسی کودکان در تبریز
11 آگوست 2023
Rate this post

از مهم‌ترین دلایل توجه کشورهای پیشرفته‌، به آموزش برنامه نویسی به کودکان و نوجوانان، تاثیرات این علم در ساخت آینده‌ی کشور‌ها، توانمندی کودکان و نوجوانان و امکان تولید ارزش و ثروت و همچنین تاثیرات روانشناسی این آموزش‌ها بر کودکان و نوجوانان می‌باشد. (آموزش برنامه نویسی کودکان در تبریز)

آموزش برنامه نویسی کودکان در تبریز

برنامه نویسی یکی از مطلوب‌ترین مهارت‌ها برای بچه‌ها است. در حال حاضر برای آموزش برنامه نویسی کودکان می‌توان لیستی از بهترین نرم‌افزارهای برنامه نویسی کودکان آماده کرد. استفاده از این برنامه‌های برنامه نویسی کودکان ساده است و باعث می‌شود بچه‌ها حتی قبل از یادگیری خواندن، کد نویسی را یاد بگیرند. (آموزش برنامه نویسی کودکان در تبریز)

بازی‌های کد نویسی برای بچه‌ها برنامه نویسی را سرگرم کننده و تخیلی می‌کند. آنچه این برنامه‌های برنامه نویسی را بسیار موفق می‌کند این است که برای کودکان بسیار قابل دسترسی است و این برنامه‌ها با دنبال کردن مراحل ساده، یادگیری مهارت‌های برنامه نویسی را آسان می‌کنند. (دوره آموزشی برنامه نویسی برای کودکان در تبریز)

برنامه نویسی کودکان فقط در مورد مهارت‌های فنی نیست، بلکه یادگیری کدنویسی کودکان را با ایجاد منطق و تفکر خلاق آشنا می‌کند. با استفاده از معماها، بازی‌های کدنویسی و چالش‌ها، مهارت‌هایی مانند حل مسئله، صبر، خلاقیت و پشتکار را آموزش می‌دهند. (آموزش برنامه نویسی کودکان در تبریز)

چرا آموزش برنامه نویسی به کودکان؟

از مهم‌ترین دلایل توجه کشورهای پیشرفته‌، به آموزش برنامه نویسی به کودکان و نوجوانان، تاثیرات این علم در ساخت آینده‌ی کشور‌ها، توانمندی کودکان و نوجوانان و امکان تولید ارزش و ثروت و همچنین تاثیرات روانشناسی این آموزش‌ها بر کودکان و نوجوانان می‌باشد. (آموزش برنامه نویسی کودکان)

توانایی حل مساله؛ برنامه نویسی به‌طور چشم‌گیری قدرت حل مساله‌های مختلف در زندگی حال و آینده را در کودکان و نوجوانان افزایش می‌دهد.

رشد استعدادها و خلاقیت؛ برنامه نویسی به دلیل دادن امکان ساخت تصورات و ایده‌ها، منجر به رشد استعدادها و خلاقیت کودکان و نوجوانان می‌شود.

خود شکوفایی؛ خودشکوفایی از نگاه روانشناسان مهم‌ترین و والاترین نیاز انسانی می‌باشد که کودکان در جریان برنامه نویسی به آن دست می‌یابند.

افزایش مهارت کار با کامپیوتر ویژه کودکان و نوجوانان

قبل از آموزش برنامه نویسی به کودکان و نوجوانان باید آنها الفبای کار با کامپیوتر را یاد بگیرند؛ مهارت‌های خود را افزایش دهند. خانواده ها باید اجازه بروز حس کنجکاوی کودکان و نوجوانان در کار با کامپیوتر را بدهند. خانواده‌ها نباید به خاطر ترس از خرابی مانع ایجاد تغییرات در کامپیوتر توسط کودکان و نوجوانان شوند. (آموزش اسکرچ به کودکان در تبریز)

کودکان و نوجوانان باید به نصب برنامه‌های کامپیوتری بپردازند. به طور طبیعی در ابتدای کار با کامپیوتر، با مشکلات و خطاهای زیادی رو به رو می‌شوند. برای کاهش این خطاها باید در مورد نحوه کار و نصب برنامه‌ها در گوگل جستجو کنید. (آموزش برنامه نویسی به نوجوانان در تبریز)

مهارت های ICDL یعنی کار با خانواده آفیس که شامل ورد، اکسل، پاورپوینت و … را یاد بگیرند. کار با آفیس را نه به صورت خواندنی بلکه عملی انجام دهند. در صورتی که با مشکلی روبه رو شدند؛ در گوگل، مشکل خود را بنویسند تا جواب ها برای کودکان و نوجوانان بیایند.

بهترین زبان برنامه نویسی برای کودکان و نوجوانان

زبان های برنامه نویسی محدودی هستند که با ظاهری ساده و گرافیکی طراحی شده‌اند که به آنها زبان‌های «block» گفته می‌شود. اسکرچ «scratch» یک مثال ساده از این زبان‌‌های برنامه نویسی است که برای کودکان سنین دبستان تا راهنمایی و حتی دبیرستان مناسب بوده و می‌توانند آن را ارتقا بدهند. (آموزش برنامه نویسی کودکان در تبریز)

اسکرَچ یک زبان برنامه‌نویسی تصویری است که برای کودکان طراحی شده‌ است. دانشمندان آزمایشگاه رسانه ام‌آی‌تی زبان برنامه‌نویسی اسکرچ را طراحی نموده و در سال ۲۰۰۷ به‌طور رسمی و به صورت کاملاً رایگان به دنیا عرضه کردند. این برنامه نویسان که به دنبال راهکاری بودند تا زبانی را طراحی کنند که کار کردن با آن بسیار ساده باشد با الهام گرفتن از روش بازی کودکان با لگو قطعات خانه سازی که با استفاده از آن می‌توان سازه‌های مختلفی ایجاد کرد. سعی کردند مفاهیم اصلی برنامه‌نویسی را در قالبی کاملاً بصری و همچون ساخت یک خانه با لگو آموزش دهند. کودکان به هیچ وجه نیازی به نوشتن حتی یک خط کد هم برای تکمیل پروژه خود ندارند بلکه کدهای این زبان برنامه‌نویسی در قالب شکل‌های مختلف در معرض دید کودک قرار می‌گیرد. حال کودک با کنار هم قرار دادن این اشکال اقدام به کدنویسی می‌کند. چنین قابلیت منحصر به فردی به وسیلهٔ شکل‌های مختلف فراهم شده‌ است، به این صورت که فقط اشکال خاصی هستند که می‌توان آن‌ها را در کنار یکدیگر جفت کرد. (آموزش برنامه نویسی نوجوانان در تبریز)

آموزش حضوری این دوره

آموزش های حضوری در شهر تبریز و به صورت تئوری و عملی در مجهز ترین مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهر تبریز در دو شعبه فعال انجام می گیرد. به کارآموزان دوره پک های آموزشی شامل جزوات و DVD های آموزشی به صورت رایگان اعطا می شود.

کارآموزان پس از سپری کردن این دوره آماده ورود به بازار کار بوده که در این زمینه نیز راهنمایی و هدایت می شوند. علاوه بر این خدمات پشتیبانی بعد از دوره توسط اساتید مجرب مجتمع آموزشی آپادانا به رایگان صورت می پذیرد.

آموزش مجازی یعنی چه؟

به طور خلاصه آموزش مجازی یا غیر حضوری یعنی اینکه در خونه بمونی هر وقت تایم آزاد داشتی و تونستی DVD های آموزشی ارسالی مارو نگاه کنی تمرین کنی و اشکالاتت رو از اساتید مجتمع آپادانا بپرسی.

داخل پک های آموزشی ارسالی چیه؟

بعد از ثبت نام دوره آموزشی و پرداخت هزینه دوره ، پک آموزشی شامل جزوات و DVD های آموزشی برای کارآموزان ارسال می گردد. محتوای DVD ها شامل فیلم های کلاس های حضوری با کیفیت بالا و به صورت گلچین اساتید بوده و کارآموز با مشاهده این فیلم ها قادر به یادگیری عالی در خانه و در تایم های آزاد خواهد بود.

گواهینامه آموزشی برای این دوره

طبق روال آموزشگاه برای دوره های آموزشی حضوری و مجازی گواهینامه صادر می شود . هیچ تفاوتی مابین گواهینامه دوره های حضوری و مجازی وجود نداشته و امکان صدور سه نوع گواهینامه آموزشی برای کارآموزان میسر می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد گواهینامه های آموزشی با ما تماس حاصل فرمایید.

معرفی مجتمع آموزشی آپادانا

مرکز آموزش های تخصصی ایرکاس با سه شعبه فعال در تبریز مجری برگزاری دوره های آموزشی حضوری و غیرحضوری اشتغال محور در سراسرکشور می باشد. دوره‌های مهارتی آپادانا در زمینه‌های الکترونیک و مهندسی پزشکی، پزشکی و سلامت، کامپیوتر، امور مالی، حقوق و هنر به علاقمندان و دانشجویان ارائه می‌گردد.

زبان برنامه‌نویسی اسکرچ

اسکرچ یک زبان برنامه نویسی Visual است. Visual را می‌توان گرافیکی، دیداری و یا بصری ترجمه کرد. یعنی در اسکرچ دستورات را تایپ نمی‌کنیم بلکه این دستورات به شکل تصاویری هستند که آنها را با Drag&Drop در زیر هم قرار می‌دهیم تا یک برنامه ساخته‌ می‌شود. به این روش برنامه نویسی (یعنی استفاده از دستورات به شکل بلوک) ، blockly programming می‌گویند. (آموزش برنامه نویسی کودکان در تبریز)

از آنجایی که بچه‌ها در هنگام نوشتن برنامه لازم نیست دستوراتی را تایپ کنند، کار بسیار ساده خواهد شد. زیرا در هر زبان برنامه نویسی تایپ:

الف) دستورات اصول سختگیرانه‌ای دارد و حتما باید رعایت شود تا برنامه کار کند.

ب) به خاطر سپردن دستورات یک زبان و متدهای ماژول‌های آن کار ساده است نیست.

ج) یافتن خطاها یا همان دیباگ کردن کار ساده‌ای نیست.

فلسفه اسکرچ

فلسفه اسکرچ در شعار اصلی آن خلاصه شده است:

Program : بچه‌ها برای پیاده کردن تخلیشان که احتمالا یک داستان و یا یک بازی است باید به کامپیوتر دستوراتی را بدهند و در اسکرچ اینکار قابل انجام است.

Share : یکی از ارکان اصلی اسکرچ “به اشتراک گذاشتن” است. اسکرچ بچه‌ها را تشویق می‌کند که کارهایشان را (پروژه‌هایشان) بر روی وب سایت اسکرچ یا همان جامعه آنلاین با دیگران به اشتراک بگذارند. (آموزش برنامه نویسی کودکان در تبریز)

اهداف به اشتراک گذاشتن از قرار زیر است:

۱) بچه‌ها بتوانند با همدیگر ارتباط برقرار کنند، به یکدیگر بازخورد بدهند و از هم کمک بگیرند و نظر بدهند. (آموزشگاه کامپیوتر در تبریز)

۲) هر کسی می‌تواند کدها/دستورات/تصاویر/موسیقی‌هایی را که در یک پروژه استفاده شده است را مشاهده کند. در سایت اسکرچ بیش از ۴۳ میلیون پروژه برای دیدن وجود دارد و این یعنی یک مخزن عظیم از ایده‌ ! هر کسی می‌تواند یک پروژه را تغییر دهد که به این کار اصطلاحا remix کردن (بازترکیب) گفته می‌شود و بچه‌ها از طریق remix قادر خواهند بود که از هم بیاموزند. (آموزش کامپیوتر به کودکان د ر تبریز)